Cum putem învăţa mai repede la orice vârstă, pentru a fi mai eficienți în viață


Atunci când sunt mici, copiii primesc cu ușurință sfaturi, pentru că nu au încă un sistem de crezuri și valori. Pe măsură ce cresc, ei încep să filtreze informația după propriul plac, după anturajul colectiv, după necesitatea lor și a părinților.

La copii, procesul de învăţare se realizează prin trei funcţii:
1. emoții, sentimente, trăiri - copiii memorează mai uşor aspectele emoţionale;
2. minte, memorie, concentrare - cu toate că este cel mai greu proces pentru ei, copiii sunt rugați și puși să facă asta pentru a dezvolta aceste abilități necesare;
3. mișcări fizice și cele 5 simțuri (în special văz și atingeri) - restul învățării se face prin mecanicitate și imitare.

De ce adulții învață greu?
Psihologul Alexandru Pleşea (Antrenorul Minţii) spune că adulţii nu pot primi aşa uşor sfaturile şi învăţăturile altora din cauza egoului şi a formării personalităţii lor. Pentru că ei  receptează noile cunoștințe prin mai multe filtre, informaţiile respective se strecoară greu spre interiorul lor. 

Specialistul explică: “Adulții învață mai greu pentru că au asocieri mentale și emoționale involuntare. Prin comparaţie, copiii învață mai ușor pentru că nu fac aceste asocieri, din lipsa experienței. Ei doar primesc și se bucură de ceea ce au, trăind în prezent. Din acest motiv, energia lor fizică o depășește cu mult pe cea a adulților. Deviațiile comportamentale ale celor din urmă vin din continuitatea satisfacerii egoului, unde compasiunea, altruismul și munca în prezent nu au continuitate sau sunt lăsate pe ultimul loc.” 

Cum putem învăţa mai repede?
Antrenorul Minţii spune că adulţii pot învăţa mai repede şi pot fi cu adevărat productivi şi eficienţi în viaţa lor, dacă îşi aduc aminte de mecanismele de învăţare din copilărie, care presupun:
- să se bucure de ceea ce au deja;
- să pună inimă, emoție, trăire în tot ce fac, chiar și atunci când trimit un email;
- să stea cât de mult în Prezent, în Aici și Acum, cu gândurile și cu inima;
- să învețe cu inima și să memoreze cu creierul;
- să muncească mai mult cu inima, decât cu gândurile;
- să învețe prin cele 5 simțuri, în special să vadă și să știe că vede, să atingă și să știe că atinge;
- să muncească mai mult fizic, să mai lase gândurile deoparte din când în când;
- să ajute pe cineva, să asculte muzică, să se joace, să se plimbe, să se mire, să fie curios.

Alexandru Pleșea
„Testarea acestor direcții atrage omul spre mai multă mulțumire și împlinire, pentru că astfel va redescoperi fericirea vieții din copilărie, atunci când negativitățile, neplăcerile, neajunsurile, insatisfacțiile, nu existau”, concluzionează Alexandru Pleșea - Antrenorul Minţii.
---
Alexandru Pleşea este psihoterapeut, hipnoterapeut şi trainer în programare neuro-lingvistică. A studiat natura minţii umane în SUA, Marea Britanie şi România şi de peste 10 ani organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a arăta abilitățile pe care mintea noastră le are latente și nu le utilizează încă.

P.C.

Comentarii