În
contextul formării viitorului Guvern al României, Federaţia Asociaţiilor de
Promovare Turistică din România (FAPT), prin cele 13 asociaţii regionale de
dezvoltare şi promovare a turismului membre (respectiv Litoral - Delta Dunării,
Bucovina, Prahova, Braşov, Râşnov, Sibiu, Sighişoara, Buzău, Neamţ, Maramureş,
Gorj, Timiş şi Bucureşti), consideră ca fiind esenţială reînfiinţarea unui minister
dedicat exclusiv turismului şi a unei noi instituţii naţionale pentru
promovarea turismului (Organizaţia Română de Turism), ca semnal al importanţei
şi priorităţii pe care o alocă Guvernul României acestei industrii.
Potrivit membrilor
FAPT, viitorul minister ar urma doar să stabilească şi să reglementeze cadrul
legislativ de funcţionare a turismului, fapt pentru care nu ar necesita costuri
mari de funcţionare şi un aparat public stufos. Aceştia argumentează că, în
schimbul oficial de relaţii internaţionale, România nefiind reprezentată la
nivel de ministru de profil dă un semnal negativ în ceea ce priveşte locul pe care
il acordă industriei turismului în politicile sale de dezvoltare. Fapt care afectează
în continuare imaginea, potenţialul şi indicatorii înregistraţi de această ramură
economică naţională.
În acelaşi
timp, federaţia de profil menţionată consideră că România nu îşi mai poate
permite să întârzie înfiinţarea Organizaţiei Române de Turism (ORT), aşa cum de
altfel prevede şi Master Planul pentru Turism realizat, în urma cu opt ani (!),
de către Organizaţia Mondială a Turismului la solicitarea Guvernului României.
O.R.T. ar urma să preia şi să administreze promovarea generală a României, ca
destinaţie turistică, în parteneriat public - privat cu federaţiile,
asociaţiile şi patronatele ce reprezintă “industria verde”. Această formă de
organizare a promovării turismului este folosită în cele mai multe dintre ţările
europene cu un turism dezvoltat, reprezentînd totodata şi recomandarea fermă a
Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru România, mai susţine FAPT.
“Solicităm
primului ministru desemnat, dl. Dacian Cioloş şi preşedintelui României, dl. Klaus
Iohannis, să ia în considerare că a sosit momentul unei schimbări fundamentale şi
profesioniste de abordare a turismului românesc, o schimbare structurală şi
absolut necesară. Forma de organizare a dezvoltării şi promovării turismului
românesc, precum şi întreaga abordare a acestui sector economic, trebuie să
treacă la pasul pe care România l-a întârziat deja nepermis de mult. Industria
a făcut deja paşi importanţi, înaintea deciziilor administraţiei publice
centrale, convingând 13 “guverne” locale să participe la înfiinţarea asociaţiilor
teritoriale de promovare şi dezvoltare a turismului, asociaţii în cadrul cărora
lucrează împreună autorităţi ale administraţiei, patronate din turism,
aeroporturi, camere de comerţ şi alţi operatori privaţi din industriile locale.
Parteneriatul public - privat este cheia şi motorul dezvoltării rapide şi eficiente
a turismului românesc” – susţine conducerea FAPT, într-un comunicat de presă.
Dan NEDELCU
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.