Compania Midia Marine Terminal şi-a mărit în 2015 şi
flota navală, operând în prezent cu 3 remorchere, o pilotină şi două şalupe de
lucru.
Grupul
KMG Internaţional, prin intermediul companiei Midia Marine Terminal, a
finalizat lucrările de înlocuire a sistemului de echipamente necesare pentru transferul
ţiţeiului prin terminalul petrolier
operat în largul Mării Negre, investiţia totală ridicându-se la 3,5 milioane
USD.
“Proiectul
a vizat înlocuirea întregului sistem flexibil de transfer al ţiţeiului de la
navele petroliere, către parcul de rezervoare
al rafinăriei Petromidia. Lucrările de mentenanţă capitale obligatorii menţin
terminalul maritim în condiţii optime de siguranţă şi performanţă. De asemenea,
investiţia asigură menţinerea la un nivel maxim de protecţie a mediului marin.
La fiecare 2 ani, investim cca. 200.000 USD, la 4 ani cca. 1,4 milioane USD,
iar la fiecare 8 ani cca. 3 milioane USD pentru aceste lucrări”, a declarat
Ioan Taus, directorul general al companiei Midia Marine Terminal.
Înlocuirea
sistemului de furtune flexibile a fost realizată de Midia Marine Terminal pe
mare şi a implicat 6 ambarcaţiuni şi 20 de scafandri care au lucrat nonstop,
timp de 16 zile. Proiectul a fost realizat cu participarea companiei Rominserv,
contractorul general al KMG International, pentru aprovizionarea furtunelor şi
lucrările efectuate pe uscat.
Sistemul
de furtune flexibile al terminalui petrolier offshore din Marea Neagră
este format din două şiruri de furtune din cauciuc ranforsat cu spirală
metalică, având o greutate cuprinsă între 3,5 şi 5 tone, prevăzute cu dublă
carcasă special concepută pentru protejarea mediului marin, în caz de avarie.
Acest sistem are în componenţă două şiruri de furtune plutitoare cu lungimi de
aproximativ 270 metri fiecare şi două şiruri de furtune submarine, garantate la
o presiune de 19 bari, construite ţinând cont de condiţiile hidro – meteo
specifice din zona în care este amplasat, 9 km est faţă de portul Midia
Năvodari. Ansamblul de furtune al
terminalului petrolier offshore de la Midia valorează cca. 3 milioane
USD.
Prin
intermediul terminalului petrolier din largul Mării Negre au fost descărcate, între
anii 2009 - 2015, peste 23 milioane tone de ţiţei şi au fost operate
în siguranţă 276 de nave. Terminalul a rezistat fără avarii, în condiţii de
frig sever şi la furtuni violente cu valuri care au depăşit 8 metri în zona
acestuia, fiind proiectat să funcţioneze pentru o perioadă de minim 25 de
ani. În prezent, terminalul asigură necesarul de ţiţei al rafinăriei Petromidia
- care a prelucrat în anul 2015 cantitatea record de 5 milioane tone de ţiţei,
de la punerea ei în funcţiune (1979), atingând, astfel, capacitatea maximă de
producţie.
Terminalul a fost amortizat în doar 5 ani de la
punerea în funcţiune
Cu
o capacitate proiectată de transfer de 24 milioane tone pe an, terminalul
petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw (unitate de
măsură pentru capacitatea de încărcare). Operarea prin terminal scade
distanţa cu aproximativ 33 de kilometri faţă de traseul prin portul Constanţa
şi permite realizarea unor reduceri de cca. 7 USD/ tonă a costurilor de
aprovizionare cu ţiţei. Astfel, investiţia de 100 de milioane USD pentru
realizarea terminalului petrolier a fost amortizată în doar 5 ani de la punerea
lui în funcţiune.
Prin
Midia Marine Terminal este asigurată prezenţa KazMunayGas în arcul
geografic ce uneşte zona Mării Caspice (Kazakhstan, Georgia) şi a Mării Negre
(Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) cu Europa Occidentală (Franţa şi Spania).
La nivel european, KMG International deţine peste 1.000 de puncte de alimentare
cu carburanţi în România, Republica Moldova, Bulgaria, Franţa, Spania, Georgia.
Grupul operează două rafinării – Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti.
|
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.