KMG investeşte în terminalul petrolier din Marea Neagră

Compania Midia Marine Terminal şi-a mărit în 2015 şi flota navală, operând în prezent cu 3 remorchere, o pilotină şi două şalupe de lucru. 

Grupul KMG Internaţional, prin intermediul companiei Midia Marine Terminal, a finalizat lucrările de înlocuire a sistemului de echipamente necesare pentru transferul ţiţeiului prin terminalul  petrolier operat în largul Mării Negre, investiţia totală ridicându-se la 3,5 milioane USD. 

“Proiectul a vizat înlocuirea întregului sistem flexibil de transfer al ţiţeiului de la navele petroliere,  către parcul de rezervoare al rafinăriei Petromidia. Lucrările de mentenanţă capitale obligatorii menţin terminalul maritim în condiţii optime de siguranţă şi performanţă. De asemenea, investiţia asigură menţinerea la un nivel maxim de protecţie a mediului marin. La fiecare 2 ani, investim cca. 200.000 USD, la 4 ani cca. 1,4 milioane USD, iar la fiecare 8 ani cca. 3 milioane USD pentru aceste lucrări”, a declarat Ioan Taus, directorul general al companiei Midia Marine Terminal.

Înlocuirea sistemului de furtune flexibile a fost realizată de Midia Marine Terminal pe mare şi a implicat 6 ambarcaţiuni şi 20 de scafandri care au lucrat nonstop, timp de 16 zile. Proiectul a fost realizat cu participarea companiei Rominserv, contractorul general al KMG International, pentru aprovizionarea furtunelor şi lucrările efectuate pe uscat.   

Sistemul de furtune flexibile al terminalui petrolier offshore  din Marea Neagră este format din două şiruri de furtune din cauciuc ranforsat cu spirală metalică, având o greutate cuprinsă între 3,5 şi 5 tone, prevăzute cu dublă carcasă special concepută pentru protejarea mediului marin, în caz de avarie. Acest sistem are în componenţă două şiruri de furtune plutitoare cu lungimi de aproximativ 270 metri fiecare şi două şiruri de furtune submarine, garantate la o presiune de 19 bari, construite ţinând cont de condiţiile hidro – meteo specifice din zona în care este amplasat, 9 km est faţă de portul Midia Năvodari. Ansamblul de furtune al terminalului petrolier offshore de la Midia valorează  cca. 3 milioane USD. 

Prin intermediul terminalului petrolier din largul Mării Negre au fost descărcate, între anii 2009 - 2015, peste 23 milioane tone de ţiţei şi au fost  operate în siguranţă 276 de nave. Terminalul a rezistat fără avarii, în condiţii de frig sever şi la furtuni violente cu valuri care au depăşit 8 metri în zona acestuia, fiind proiectat să funcţioneze pentru o perioadă de minim 25 de ani. În prezent, terminalul asigură necesarul de ţiţei al rafinăriei Petromidia - care a prelucrat în anul 2015 cantitatea record de 5 milioane tone de ţiţei, de la punerea ei în funcţiune (1979), atingând, astfel, capacitatea maximă de producţie. 

Terminalul a fost amortizat în doar 5 ani de la punerea în funcţiune 
Cu o capacitate proiectată de transfer de 24 milioane tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw (unitate de măsură pentru capacitatea de încărcare). Operarea prin terminal scade distanţa cu aproximativ 33 de kilometri faţă de traseul prin portul Constanţa şi permite realizarea unor reduceri de cca. 7 USD/ tonă a costurilor de aprovizionare cu ţiţei. Astfel, investiţia de 100 de milioane USD pentru realizarea terminalului petrolier a fost amortizată în doar 5 ani de la punerea lui în funcţiune. 

Prin Midia Marine Terminal este asigurată prezenţa KazMunayGas  în arcul geografic ce uneşte zona Mării Caspice (Kazakhstan, Georgia) şi a Mării Negre (Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) cu Europa Occidentală (Franţa şi Spania). La nivel european, KMG International deţine peste 1.000 de puncte de alimentare cu carburanţi în România, Republica Moldova, Bulgaria, Franţa, Spania, Georgia. Grupul operează două rafinării – Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti. 


Comentarii