Doi navigatori români victime ale unui accident grav, în Malaezia



Update 02.12.2016, ora 15.00:
Starea de sănătate a ofiţerului mecanic A. Cosmin, din Constanţa, s-a agravat chiar în noaptea dintre ani, iar la clinica din Penang/Malaezia nu exista posibilitatea de intervenţie chirurgicală cerută de acest caz (a fost depistrata o hemoragie interna), informeaza liderul SLN, Adrian Mihălcioiu. Potrivit acestuia s-a propus aducerea unui medic specialist din Kuala Lumpur, iar pentru celeritate SLN a decis să suporte aceste cheltuieli. Ulterior nici unul dintre cei doi medici specialişti existenţi în Kuala Lumpur nu a fost disponibil. Ieri, 1 ianuarie, starea de sănătate a permis transferarea pacientului, cu un elicopter, la un spital specializat din Kuala Lumpur, pe cheltuiala armatorului/ clubului de asigurare. 


Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), a anunţat astăzi un tragic accident, soldat cu pierderea unei vieţi omeneşti, în care au fost implicaţi doi navigatori români. Este vorba despre comandantul navei Balsa, P. Andrei (37 ani, copii minori) şi ofiţerul mecanic 1 al aceleiaşi nave, A. Cosmin (34 ani), aflaţi în Malaezia.

Potrivit celor relatate de Adrian Mihălcioiu, în data de 29 ianuarie 2015, în timp ce se întorceau la nava Balsa (sub pavilion Marshall Island), aflată în portul Penang din Malaezia, comandantul şi ofiţerul mecanic 1 au fost accidentaţi de o maşină de transport marfă din interiorul portului. Comandantul a fost lovit foarte puternic, declanşându-se o hemoragie internă, iar însoţitorul său s-a ales cu mai multe fracturi şi leziuni. Din păcate, în cursul nopţii trecute, comandantul P. Andrei a încetat din viaţă, în timp ce A. Cosmin, deşi accidentat grav, a fost stabilizat, aflându-se acum în afara oricărui pericol. Imediat după accident, au fost contactate familiile celor doi navigatori şi sindicatul, de către reprezentanţii companiei. Soţiile navigatorilor sunt deja în drum spre locul accidentului, transportul şi cazarea fiind asigurate de către armatorul navei.

Liderul SLN precizează că nava Balsa este acoperită de contracte standard ITF. “Navigatorul accidentat precum şi familia îndoliată vor beneficia de toate prevederile contractuale în acest caz - concedii de boală, cheltuieli medicale, compensaţii pentru invaliditate permanentă etc., precum şi de cheltuieli de înmormântare, compensaţie de deces, atât pentru urmaşul direct, cât şi pentru copiii minori. Corpul neînsufleţit al comandantului P. Andrei va fi repatriat cât mai repede cu putinţă, după efectuarea autopsiei şi obţinerii avizelor de repatriere. Ofiţerul mecanic va fi repatriat atunci când condiţiile medicale o vor permite”, a precizat Adrian Mihălcioiu.

Dan NEDELCU



Comentarii