Când e cel mai bine să cumperi la reducere?



Cel mai bine este să cumperi la reducere atunci cand nu este un vârf al cererii. De Sărbători (Crăciun, Paşte), 1-8 Martie, 1 iunie dacă vânezi jucării pentru copil etc., nu ai şanse să dai lovitura. De ce un comerciant ar face reduceri pe un vârf al cererii, când toată lumea va băga mai adânc mâna în buzunar?, scrie ziarul Bursa.

Reducerile adevărate de preţuri se fac pe un declin natural al cererii, în campaniile tradiţionale de soldări (la sfârşitul iernii - începutul primăverii, pentru îmbrăcămintea/încălţămintea de sezon rece şi la sfârşitul verii - începutul toamnei, pentru cea subţire, de vara), sau punctual, în perioadele când interesul pentru noi achiziţii scade simţitor. Cum este, de exemplu, luna ianuarie - perioadă bună de ieftiniri după efervescenţa cumpărăturilor de sărbătorile de iarnă, luna aprilie - reduceri după efortul financiar al zilelor de 1-8 martie, perioada concediilor de vara - când toată lumea se gândeşte la cheltuielile de vacanţă şi trebuie ademenită convingător pentru a mai cumpăra câte ceva, sau luna octombrie - ultima lună mai bună de vânzări când lumea aşteaptă Black Friday.

Trebuie să fiţi atenţi si la discount-ul afişat pentru că sub masca lui poate sta, uneori, chiar o scumpire. De pildă, raportaţi procentul reducerii la media preţurilor de comercializare din ultimul an şi nu la preţul de listă (pentru că el este folosit cel mai frecvent în perioadele de vârf de cerere). O reducere de 15-20% ar fi în regulă pentru o promoţie normală, dar una de 20-40% sau mai mult poate reprezenta o lichidare de stoc mascată, când poţi achiziţiona un produs depăşit tehnic. Un alt indiciu este vizibilitatea anterioară a produsului. Dacă reapare la vânzare un produs care a cvasidispărut de pe piaţă în perioadele de vânzări normale, fără preţuri reduse, sunt şanse mari să achiziţionezi o vechitură ambalată frumos, mai susţine sursa citată. 

media.log 


Comentarii