Carrefour achiziţionează supermarketuri Billa din România



Carrefour a semnat recent un acord de achiziţie a societăţii Billa România, cu Grupul Rewe, potrivit unui comunicat de presă. Repartizate pe întreg teritoriul românesc, cele 86 de supermarketuri Billa România au o suprafaţă de vânzare totală de 83.000 de mp. Ca urmare a acestei achiziţii, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România. Realizarea operaţiunii menţionate este, în prezent, supusă aprobării Consiliului Concurenţei. "Un acord de confidenţialitate a fost încheiat cu privire la detaliile contractului de cumpărare. Preluarea va avea loc sub forma unui acord de preluare acţiuni şi este supusă aprobării autorităţilor competente din domeniul concurenţei", se mai arată în comunicatul citat. 

Rewe a anunțat că se va concentra pe dezvoltarea business-ului de discount în România, cu Penny, după vânzarea Billa. "Rewe Group se va concentra în viitor pe dezvoltarea business-ului de discount în România cu Penny. Prin concentrarea pe acest tip de business, Rewe Group poate dezvolta în mod ideal strategia de creştere în România", a declarat Frank Hensel, CEO Rewe International AG si reprezentant general al grupului. Vânzările Penny în România au crescut cu aproximativ 14% în primele nouă luni ale anului 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut

Al doilea grup de distribuţie mondial si primul din Europa, Carrefour are peste 380.000 de angajaţi la nivel mondial. Prezent în 35 de ţări, cu peste 12.000 de magazine, grupul a realizat o cifră de afaceri de 100,5 miliarde euro în 2014. Carrefour primeşte zilnic aproximativ 12,5 milioane de clienţi în toată lumea. În România, Grupul Carrefour numără 181 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri "Carrefour", 99 supermarketuri "Market", 43 magazine de proximitate "Express", 10 magazine de proximitate "Contact" şi un magazin de comerţ online. 

Fondat în 1927 în Koln, Rewe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de retail şi turism din Germania dar şi din Europa. Cu aproximativ 330.000 de salariaţi în 12 ţări europene grupul are 15.000 magazine, iar în 2014 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 51 de miliarde de euro.

Dan NEDELCU



Comentarii