Prima linie telefonică gratuită dedicată persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani, a înregistrat, la trei luni de la lansarea serviciului, 1064 de apeluri, cu un total de 120 de ore de conversație, purtate cu peste 510 apelanți.
Telefonul Vârstnicului, linia telefonică gratuită şi confidenţială, operată de Fundația Principesa Margareta a României şi finanțată de Fundația Vodafone România prin programul ”Mobile for Good”, răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân.
În cele trei luni de la deschidere, s-au primit apeluri din întreaga țară, atât din mediul rural, cât și din cel urban. În urma acestor apeluri, persoanele vârstnice au fost ajutate cu informații utile, sfaturi și sprijin moral. Principalele teme abordate în cele peste 1000 de apeluri se referă la obținerea de ajutor financiar sau medical, cereri de informații practice sau semnalarea unor cazuri de abuz. Unele dintre cazuri au fost redirecționate către ONG-uri locale care derulează activități pentru persoane vârstnice, direcții de asistență socială locale, cămine de bătrâni sau cluburi pentru seniori. Alți apelanți au fost redirecționati spre programul derulat de Asociația ‘Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor’, asociație nou înființată de Fundația Principesa Margareta a României, cu scopul sprijinirii seniorilor singuri. Totodată, mulți români au apelat 0800 460 001 pentru a susține financiar sau prin voluntariat programul “Telefonul Vârstnicului”.
Dincolo de o linie telefonică de informare, Telefonul Vârstnicului reprezintă și o metodă de sprijin emoțional și alinare a singurătății. Conform unui studiu realizat la finalul anului trecut, aproximativ unul din doi vârstnici din România este afectat de singurătate, într-o mai mare sau mai mică măsură. Apelurile primite la Telefonul Vârstnicului certifică şi ele acest fapt. Până în acest moment, nu mai puțin de 79 de seniori au solicitat efectuarea unor apeluri periodice.
În perioada sărbătorilor de iarnă, mai multe persoane vârstnice care au semnalat prin intermediul liniei telefonice o situație financiară dificilă au primit un sprijin concret din partea Fundației Principesa Margareta a României, prin pachete de alimente și tichete sociale. (G.G)

Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.