Principala băutură a românilor: 1 din 2 adulţi beau bere vara, cand iau masa |
Definit de o producţie locală de peste 97%,
de zero evaziune fiscală pe lanţul de producţie şi de o pondere de 70% a
ingredientelor naturale, provenite din resurse locale, sectorul berii este un
stimul important pentru economia României. Considerată principala băutură a
românilor, atunci când iau masa, şi savurată de 1 din 2 adulţi pe perioada
verii, berea a ajuns să facă parte din viaţa lor de zi cu zi.
Ursus Breweries a preluat conducerea Berarilor României
Membrii Asociaţiei Berarii României l-au ales
în funcţia de preşedinte pe Igor Tikhonov, preşedintele companiei Ursus
Breweries. Începând cu luna ianuarie, acesta a preluat noua funcţie de la
Lucian Ghinea, preşedintele Bergenbier SA, care a reprezentat asociaţia pe
parcursul anului trecut, informează un comunicat de presă al asociaţiei.
Constantin Bratu, general manager al
Asociaţiei Berarii României, a declarat: „2015 s-a dovedit a fi încă un an cu
multe provocări pentru pentru sectorul berii, în care asociaţia a jucat un rol important în iniţierea unor demersuri pentru întreaga industrie a berii. Suntem
bucuroşi să îl avem alături de noi pe domnul Igor Tikhonov în poziţia de preşedinte,
pe parcursul unui an în care sperăm că noul context fiscal să asigure o
evoluţie pozitivă pieţei berii”.
Igor Tikhonov |
Arătându-se profund onorat de noua ipostază, Igor Tikhonov a declarat: “Anul 2016 aduce un context diferit pentru piaţa berii, în care trendul pozitiv înregistrat anul trecut sper să poată fi
susţinut mai departe. Cu suportul tuturor partenerilor din asociaţie, îmi
propun să continui proiectele deja iniţiate şi să lansez altele noi, menite să
dezvolte mai departe cultură berii în România. Berea trebuie să rămână un
element cheie, atât în generarea de creştere economică, cât şi în completarea
momentelor plăcute pe care le petrecem alături de cei dragi”.
Igor Tikhonov este în prezent preşedintele
Ursus Breweries, subsidiară locală a SABMiller. El s-a alăturat SABMiller în
2001, iar de atunci a ocupat mai multe funcţii manageriale, în departamentele
comercial şi de strategie, şi a deţinut
funcţii de conducere în cadrul unor importante pieţe, precum Rusia,
Ucraina şi Slovacia, în ultimii doi ani aflându-se la conducerea operaţiunilor
din România.
Membrii asociaţiei furnizează peste 80% din berea consumată
în România
În cei zece ani de existenţă, Asociaţia
Berarii României a reprezentat, atât la nivel local, cât şi internaţional,
vocea comună a membrilor săi. Printre aceştia se numără marii producători de
bere Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus
Breweries şi Martens, alături de microberăria "Clinica de bere". Împreună, aceşti
producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România.
Totodată, din asociaţie mai fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de
materii prime, precum Soufflet Malt România şi
Asociaţia Producătorilor de Hamei.
Cele şase companii membre ale asociaţiei
asigură aproximativ 4.000 de locuri de muncă, în cadrul celor douăsprezece
fabrici de bere pe care le deţin, dintre care două microberarii. Unităţile de producţie
sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon,
Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în
Cluj-Napoca şi Timişoara.
Din anul 2008, Asociaţia Berarii României este
membră a organizaţiei Berarii Europei, fondată în 1958 la Bruxelles, din care
fac parte asociaţiile naţionale ale berarilor din statele UE, alături de
Norvegia, Elveţia şi Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 4.000 de
producători de bere, în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii
internaţionale, reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de persoane, care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.
Dan NEDELCU
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.