Hărțuirea pe internet fenomen scăpat de sub control

Bullying, cyberbulying, Iuliana Fulas, hartuire, psiholog




Bullying-ul este un fenomen cunoscut de decenii întregi, reprezintă o formă de abuz emoțional și fizic asupra copiilor de către alți copii și se manifestă foarte des în mediul școlar. De câțiva ani, expansiunea fără precedent a rețelelor sociale online a mutat acest fenomen traumatizant pentru copii și adolescenti în mediul virtual, acesta fiind numit de specialiști drept cyberbullying.

Psihologul Iuliana Fűlaș este de părere că efectele bullying-ului asupra sănătății psihice a copiilor, pot varia de la forme mai puțin grave la forme extrem de grave, cum ar fi: crize de identitate, anxietate, depresie, tulburări de comportament sau gânduri suicidale. “Unii copii mai puternici se folosesc de forță pentru a exercita superioritatea față de cei mai slabi decât ei. Bullying-ul se manifestă printr-un comportament de hărțuire și intimidare de durată, prin folosirea etichetelor, amenințărilor, umilirii, jignirilor, răspândirii de zvonuri false și, desigur, prin agresivitate fizică. Motivele pentru care elevii hărțuiesc și agresează alți elevi sunt: dorința de a-i domina pe ceilalți, de a fi populari, de a avea putere și de a fi respectați de restul grupului. Întotdeauna este atacat punctul slab al victimei, iar dacă acesta este afectat, hărțuitorii își vor continua acțiunile de umilire și mai mult”, explică psihologul Iuliana Fűlaș. 

În opinia specialistului, în spatele acestui comportament de tip bullying există o stimă de sine scăzută a hărțuitorului, compensată prin agresivitate, prin dorința de a atrage atenția, chiar dacă într-un mod negativ. De regulă, părinții acestor copii sunt autoritari sau agresivi, iar ei adoptă comportamentul învățat acasă. Psihologul Iuliana Fűlaș a conturat și un profil al victimelor fenomenului de bullying, iar aceștia sunt, de cele mai multe ori, elevi supraponderali sau subponderali, elevi care poartă ochelari, cei care au o stimă de sine scăzută, cei care sunt vulnerabili si nu se pot apăra singuri sau cei care fac parte din familii cu situații financiare precare. De cealaltă parte, hărțuitorii sunt cei care doresc să devină populari cu orice preț, au temperament inflexibil, nu sunt empatici, ba chiar se bucură cand fac rău celorlalți, aceștia nu au o relație bună cu părinții și, de regulă, sunt cei care au părinți cu un statut social superior. 

Hărțuitorii din școli se mută și pe Internet
Cyberbullying-ul se referă la hărțuirea prin telefon, prin email, sau în rețelele de socializare online, prin răspândirea de materiale compromițătoare, cum ar fi: fotografii reale sau trucate, filmulețele denigratoare realizate în școală sau în afara ei (mai ales cele de natură sexuală) sau crearea de conturi false care au ca scop umilirea copiilor care devin victime. 

“Este important ca profesorii să înțeleagă acest tip de comportament, să nu-l confunde cu un conflict banal între elevi și să nu-l ignore. Ei trebuie să înțeleagă că acești copii doresc atenție și putere și trebuie să-i îndrume către un psiholog. Copiii trebuie să învețe, în școli, cum să facă față situațiilor dificile, trebuie să învețe să-și transforme agresorii în prieteni, de exemplu să-i trateze cum își doresc ei să fie tratați. Dacă le răspund cu furie se transformă în victime. Dacă sunt învățați să nu reacționeze cu furie, vor câștiga “jocul puterii”, declară psihologul Iuliana Fűlaș.

Autoritățile din România ar trebui să ia în serios acest fenomen
Psihologul Iuliana Fűlaș afirmă că acest fenomen trebuie luat în serios, iar autoritățile române ar trebui să acorde o mai mare importanță atât bullying-ului din școli, cât și bullying-ului de pe internet, pentru protecția drepturilor copilului. 

“În școli trebuie să existe educația psihologică prin educarea și dezvoltarea inteligenței emoționale. Mai mult, această dezvoltare a inteligenței emoționale este bine să înceapă de la grădiniță, iar copiii să fie învățați cum să-și gestioneze mai bine emoțiile și sentimentele și cum să-și canalizeze furia și frustrarea în scopuri constructive și nu distructive. Bullying-ul și cyberbullying-ul sunt comportamente învățate, care pot fi prevenite și stopate printr-o mai închegată relație școală-părinti-autorități”, explică psihologul. Totodată, el afirmă că adolescența este un moment critic pentru dezvoltarea personalității antisociale, iar elevii cu comportament de tip bullying și cyberbullying de astăzi sunt viitorii tineri cu comportamente antisociale, consumatori de droguri, alcool etc.

media.log

COMENTARII

BLOGGER
Nume

calatorii,96,economic,126,it,85,miscellanea,208,psiho-spiritualitate,138,
ltr
item
Informatii Medialog: Hărțuirea pe internet fenomen scăpat de sub control
Hărțuirea pe internet fenomen scăpat de sub control
Bullying, cyberbulying, Iuliana Fulas, hartuire, psiholog
https://2.bp.blogspot.com/-lf-lalRJ6iA/Vscmcec61UI/AAAAAAAABQA/LyDAytfC-xs/s320/no-bully.png
https://2.bp.blogspot.com/-lf-lalRJ6iA/Vscmcec61UI/AAAAAAAABQA/LyDAytfC-xs/s72-c/no-bully.png
Informatii Medialog
https://infomedialog.blogspot.com/2016/02/hartuirea-in-scoli-si-pe-internet.html
https://infomedialog.blogspot.com/
https://infomedialog.blogspot.com/
https://infomedialog.blogspot.com/2016/02/hartuirea-in-scoli-si-pe-internet.html
true
3665870054236552312
UTF-8
Toate Articolele Nu am găsit niciun articol VEZI TOT Citește Tot Răspunde Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE CAUTĂ ALL POSTS Not found any post match with your request Înapoi Acasă Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy
Clicky