Sebastian Constantinescu |
• Litoralul bulgăresc pe locul
doi în preferinţele românilor, după Grecia şi înaintea Turciei şi Spaniei • Albena, in primele opţiuni ale românilor
Majoritatea românilor se
orientează şi în acest an, către staţiunile din nordul litoralului bulgăresc, precum
Albena, Nisipurile de Aur sau Balcik. O creştere importantă a cererii, de circa
30-35%, o înregistrează staţiunea dedicată familiştilor Albena, atât per
general, cât şi pe piaţa românească. Ca noutate, din ce în ce mai multe
hoteluri de aici şi-au amenajat propriile aquapark-uri, susţin specialiştii
agenţiei Travel Planner.
Aceştia mai spun că, din
cauza cererii foarte mari, multe hoteluri de lanţ internaţional şi nu numai, au
început deja să elimine ofertele early booking, în special pentru perioada de
vârf a sezonului: iulie-august. De asemenea, unele hoteluri populare au
declarat „stop sales”, iar altele s-au închis pentru piaţa românească, datorită
cererii mari de pe alte pieţe, precum Germania, Rusia sau chiar Polonia.
Pentru perioada sărbătorilor
de Paşte, cererea este foarte mare pentru litoralul bulgăresc, mai ales
datorită faptului că în acest an va fi pe 1 Mai. În staţiuni mai mici, gen Duni
sau în cazul altor hoteluri bine cotate, locurile pentru Paşte s-au epuizat
încă de la jumatătea lunii ianuarie. Românii, asemeni turiştilor germani,
doresc hoteluri de calitate, majoritatea cererilor fiind pentru 4 si 5 stele,
all inclusive.
„Sezonul estival 2016 se estimează a fi unul
foarte bun pentru litoralul bulgăresc. Se ştie că Bulgaria reprezintă una
dintre puţinele destinaţii cu sute de hoteluri în regim all inclusive, căutată
de familiile cu copii şi nu numai. Din cauza ieşirii de pe harta turismului a
Egiptului şi Tunisiei, dar şi a retragerii masive a ruşilor de pe piaţa
turcească, litoralul bulgăresc este din nou foarte căutat. S-au schimbat
fluxurile de turişti, iar Bulgaria înregistrează creşteri mari dinspre Germania
şi Rusia. Tocmai de aceea recomandăm turiştilor români
să-şi cumpere pachete turistice în regim early booking, nu doar pentru reduceri
ci şi pentru disponibilităţi, deoarece multe hoteluri au declarat deja stop
sales” – spune Sebastian Constantinescu, consultant în turism şi
director general al agenţiei de turism Travel Planner.
Topul staţiunilor bulgăreşti
în preferinţele românilor
Travel Planner a realizat un
top al calităţii pentru staţiunile de pe litoralul bulgăresc, în funcţie de
preferinţele declarate de clienţii săi, clasament întocmit pe baza unui sondaj la
care au participat aproape 9.000 de turişti români. Litoralul bulgăresc este recomandat de 85% dintre clienţii Travel Planner.
Sondajele realizate atât pentru întregul litoral bulgăresc, cât şi pentru
fiecare staţiune în parte, alături de alte opinii şi impresii ale vizitatorilor,
poate fi vizualizat aici.
Din
rezultatele obţinute reiese că în ultimii doi ani, calificativele oferite de
români litoralului bulgăresc au crescut uşor. Astfel, pentru serviciile oferite
de litoralul bulgăresc, notele medii acordate de turişti au fost următoarele:
8,3 - pentru atmosferă, 8,2 – pentru plajă,
8 – pentru agrement şi 7,9 – pentru masă.
În topul
staţiunilor preferate, pe primul loc se situează Duni – nota 8,61, urmată de Sunny Beach - 8,37, Albena - 8,22 şi Nisipurile
de Aur – 8.
% recomandare
|
plajă
|
agrement
|
atmosferă
|
masă
|
|
Bulgaria in general
|
85%
|
8,2
|
8
|
8,3
|
7,9
|
Albena
|
89%
|
8,9
|
8
|
8,3
|
7,9
|
Nisipurile de Aur
|
86%
|
8,1
|
7,9
|
8.3
|
7,9
|
Sunny Beach
|
89%
|
8,6
|
8,3
|
8,6
|
8,2
|
În ceea ce
priveşte circulaţia turistică, pe primele trei poziţii ale sondajului se află
Nisipurile de Aur, Albena şi Sunny Beach
împreună cu Nessebar.
Reprezentanţii Travel
Planner spun ca litoralul bulgăresc are avantajul mai multor hoteluri de lanţ
internaţional deschise aici, printre care se numără RIU, Sol Melia, Primasol,
LTI, Sentido (deţinut de Thomas Cook), Iberostar şi Barcelo. Grupul Thomas Cook
este interesat în continuare să deschidă aici mai multe hoteluri de concept.
Iată şi o analiză a preţurilor medii
pentru litoralul bulgăresc, realizată în baza a
peste 8.400 de impresii ale turiştilor. Preţurile sunt exprimate în euro per persoană, pentru
hotelurile disponibile în perioadele respective:
iulie -
august
|
septembrie
|
||||||||
5 nopţi
|
7 nopţi
|
5 nopţi
|
7 nopţi
|
||||||
3 stele
|
150 - 220 €
|
200-250 €
|
70 - 120 €
|
110 - 170 €
|
|||||
3 stele +
|
200 - 250 €
|
250 - 320 €
|
110 - 150 €
|
120 - 200
|
|||||
4 stele
|
200 - 270 €
|
250 - 350 €
|
130 - 200 €
|
200 - 250
|
|||||
4 stele +
|
300 - 400 €
|
300 - 450 €
|
200 - 300 €
|
250-280
|
|||||
5 stele
|
330 - 420 €
|
450 - 500 €
|
270 - 300 €
|
300 - 400
|
|||||
Majoritatea turiştilor care
aleg litoralul bulgăresc provin din Germania, Rusia, România şi Polonia. Sebastian
Constantinescu spune: „Pentru Rusia, rezervările au luat o amploare mare
datorită evitării Turciei, însă ruşii achiziţionează pachetele turistice în
sistem last minute. Turiştii ruşi s-au concentrat pe hoteluri mai ieftine, de
2, 3 sau 4 stele, care nu se numără neapărat printre preferinţele românilor.
Bulgaria se află, la ora actuală, pe locul 8 în topul preferinţelor turiştilor
ruşi. Piaţa germană este, de asemenea, în creştere mare, touroperatorul Thomas
Cook suplimentând cu 50.000
locurile pe cursele charter către Varna şi Burgas”.
Pe de altă parte, anul
trecut circa 250.000 de turişti români au ales litoralul bulgăresc. Pentru
acest an, Travel Planner consideră că, deocamdată, este greu de estimat un număr
total al românilor care vor să călătorească în Bulgaria dar, totuşi, repreyentanţii
agenţiei cred că nu vor fi înregistrate schimbări majore. Bulgaria rămâne pe
locul doi în topul preferinţelor românilor pentru destinaţii externe, după
Grecia, dar înaintea Turciei şi Spaniei.
Travel
Planner este o agenţie de turism romănească, specializată
pe destinaţia Bulgaria. Ea a fost înfiinţată în anul 2008, iar din 2009
este membru al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Dan NEDELCU
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.