Câţi români vor vizita litoralul bulgăresc în 2016

Sebastian Constantinescu 

Litoralul bulgăresc pe locul doi în preferinţele românilor, după Grecia şi înaintea Turciei şi Spaniei • Albena, in primele opţiuni ale românilor

Majoritatea românilor se orientează şi în acest an, către staţiunile din nordul litoralului bulgăresc, precum Albena, Nisipurile de Aur sau Balcik. O creştere importantă a cererii, de circa 30-35%, o înregistrează staţiunea dedicată familiştilor Albena, atât per general, cât şi pe piaţa românească. Ca noutate, din ce în ce mai multe hoteluri de aici şi-au amenajat propriile aquapark-uri, susţin specialiştii agenţiei Travel Planner.

Aceştia mai spun că, din cauza cererii foarte mari, multe hoteluri de lanţ internaţional şi nu numai, au început deja să elimine ofertele early booking, în special pentru perioada de vârf a sezonului: iulie-august. De asemenea, unele hoteluri populare au declarat „stop sales”, iar altele s-au închis pentru piaţa românească, datorită cererii mari de pe alte pieţe, precum Germania, Rusia sau chiar Polonia.

Pentru perioada sărbătorilor de Paşte, cererea este foarte mare pentru litoralul bulgăresc, mai ales datorită faptului că în acest an va fi pe 1 Mai. În staţiuni mai mici, gen Duni sau în cazul altor hoteluri bine cotate, locurile pentru Paşte s-au epuizat încă de la jumatătea lunii ianuarie. Românii, asemeni turiştilor germani, doresc hoteluri de calitate, majoritatea cererilor fiind pentru 4 si 5 stele, all inclusive.

„Sezonul estival 2016 se estimează a fi unul foarte bun pentru litoralul bulgăresc. Se ştie că Bulgaria reprezintă una dintre puţinele destinaţii cu sute de hoteluri în regim all inclusive, căutată de familiile cu copii şi nu numai. Din cauza ieşirii de pe harta turismului a Egiptului şi Tunisiei, dar şi a retragerii masive a ruşilor de pe piaţa turcească, litoralul bulgăresc este din nou foarte căutat. S-au schimbat fluxurile de turişti, iar Bulgaria înregistrează creşteri mari dinspre Germania şi Rusia. Tocmai de aceea recomandăm turiştilor români să-şi cumpere pachete turistice în regim early booking, nu doar pentru reduceri ci şi pentru disponibilităţi, deoarece multe hoteluri au declarat deja stop sales” – spune Sebastian Constantinescu, consultant în turism şi director general al agenţiei de turism Travel Planner.

Topul staţiunilor bulgăreşti în preferinţele românilor
Travel Planner a realizat un top al calităţii pentru staţiunile de pe litoralul bulgăresc, în funcţie de preferinţele declarate de clienţii săi, clasament întocmit pe baza unui sondaj la care au participat aproape 9.000 de turişti români. Litoralul bulgăresc este recomandat de 85% dintre clienţii Travel Planner. Sondajele realizate atât pentru întregul litoral bulgăresc, cât şi pentru fiecare staţiune în parte, alături de alte opinii şi impresii ale vizitatorilor, poate fi vizualizat aici.

Din rezultatele obţinute reiese că în ultimii doi ani, calificativele oferite de români litoralului bulgăresc au crescut uşor. Astfel, pentru serviciile oferite de litoralul bulgăresc, notele medii acordate de turişti au fost următoarele: 8,3 - pentru  atmosferă, 8,2 – pentru plajă, 8 – pentru agrement şi 7,9 – pentru masă.

În topul staţiunilor preferate, pe primul loc se situează Duni – nota 8,61, urmată de Sunny Beach - 8,37, Albena - 8,22 şi Nisipurile de Aur – 8.







% recomandare
plajă
agrement
atmosferă
masă
Bulgaria in general
85%
8,2
8
8,3
7,9
Albena
89%
8,9
8
8,3
7,9
Nisipurile de Aur
86%
8,1
7,9
8.3
7,9
Sunny Beach
89%
8,6
8,3
8,6
8,2

În ceea ce priveşte circulaţia turistică, pe primele trei poziţii ale sondajului se află Nisipurile de Aur, Albena şi Sunny Beach împreună cu Nessebar.

Reprezentanţii Travel Planner spun ca litoralul bulgăresc are avantajul mai multor hoteluri de lanţ internaţional deschise aici, printre care se numără RIU, Sol Melia, Primasol, LTI, Sentido (deţinut de Thomas Cook), Iberostar şi Barcelo. Grupul Thomas Cook este interesat în continuare să deschidă aici mai multe hoteluri de concept.

Iată şi o analiză a preţurilor medii pentru litoralul bulgăresc, realizată în baza a peste 8.400 de impresii ale turiştilor. Preţurile sunt  exprimate în euro per persoană, pentru hotelurile disponibile în perioadele respective:







iulie - august
septembrie



5 nopţi
7 nopţi
5 nopţi
7 nopţi


3 stele
150 - 220 €
200-250 €
70 - 120 €
110 - 170 €


3 stele +
200 - 250 €
250 - 320 €
110 - 150 €
120 - 200


4 stele
200 - 270 €
250 - 350 €
130 - 200 €
200 - 250


4 stele +
300 - 400 €
300 - 450 €
200 - 300 €
250-280


5 stele
330 - 420 €
450 - 500 €
270 - 300 €
300 - 400


Majoritatea turiştilor care aleg litoralul bulgăresc provin din Germania, Rusia, România şi Polonia. Sebastian Constantinescu spune: „Pentru Rusia, rezervările au luat o amploare mare datorită evitării Turciei, însă ruşii achiziţionează pachetele turistice în sistem last minute. Turiştii ruşi s-au concentrat pe hoteluri mai ieftine, de 2, 3 sau 4 stele, care nu se numără neapărat printre preferinţele românilor. Bulgaria se află, la ora actuală, pe locul 8 în topul preferinţelor turiştilor ruşi. Piaţa germană este, de asemenea, în creştere mare, touroperatorul Thomas Cook suplimentând cu 50.000 locurile pe cursele charter către Varna şi Burgas”.

Pe de altă parte, anul trecut circa 250.000 de turişti români au ales litoralul bulgăresc. Pentru acest an, Travel Planner consideră că, deocamdată, este greu de estimat un număr total al românilor care vor să călătorească în Bulgaria dar, totuşi, repreyentanţii agenţiei cred că nu vor fi înregistrate schimbări majore. Bulgaria rămâne pe locul doi în topul preferinţelor românilor pentru destinaţii externe, după Grecia, dar înaintea Turciei şi Spaniei.
                                             
Travel Planner este o agenţie de turism romănească, specializată pe destinaţia Bulgaria. Ea a fost înfiinţată în anul 2008, iar din 2009 este membru al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Dan NEDELCU


Comentarii