Păpușa Barbie se apropie de o femeie “adevărată”

Sursa foto adevarul.ro


Din 2016, cea mai populară păpușă din lume, Barbie, apare in trei alte versiuni: Barbie inaltă, Barbie mignonă și Barbie cu … “forme”. Lansarea noilor modele a captat atenţia presei internaţionale, care a comentat că Barbie – cu o istorie de 57 de ani - începe să devină o femeie “adevărată”, în contextul criticilor aduse, de-a lungul anilor, proporţiilor „imposibile” ale celebrei păpuşi.

Oana Stoianovici, coach şi specialist în dezvoltare personală şi feminitate, crede că presiunea publică în creştere pentru schimbarea viziunii asupra frumuseţii feminine determină companiile ca, în cele din urmă, să-şi racordeze “filosofia” la tendinţe. “Societatea actuală a început să părăsească şabloanele în care a forţat femeia să între, iar companiile încep să servească nevoia femeii de a fi reprezentată autentic. Trăim din ce în ce mai mult nevoia de fi recunoscuţi şi apreciaţi pentru unicitatea noastră. Frumuseţea nu este un standard, ea se naşte în ochii celui care o caută, mai degrabă decât o judecă”, declară Oana Stoianovici. În opinia sa, păpuşa Barbie este, de fapt, un reper pentru multe fetiţe în devenirea lor ca femei, ceea ce poate afecta stima lor de sine. De aceea, este important ca mesajul pe care îl oferim copiilor, în diverse contexte, să pună accent pe valoarea unicităţii, care derivă din diversitate.

“Culoarea, forma şi orice expresie derivată din acestea sunt acceptate ca noi standarde de frumos, aşa cum sunt femeile în realitate. Ne întoarcem la normal şi firesc. O femeie străluceşte atunci când are grijă de ea şi alocă timp pentru sufletul ei. Devine, astfel, mult mai liniştită şi echilibrată, ceea ce se reflectă în relaţiile mai armonioase cu cei din jur. Prin noua abordare, Barbie poate contribui la această mare revoluţie care înseamnă că noi, ca femei, să nu ne mai raportăm la standarde, ci să ne acceptăm şi să avem o mai mare încredere în noi înşine, aşa cum suntem”,  mai susține specialistul.

media.log


Comentarii