Când versurile devin monedă de schimb

Marca de cafea vieneză Julius Meinl, a cărui misiune este să facă lumea mai bună prin intermediul poeziei, îi provoacă și în acest an pe români să își descopere creativitatea, oferind cafea în schimbul versurilor. Astfel, pe 21 martie, în cele peste 200 de cafenele participante din toată țara, iubitorii de cafea și poezie sunt așteptați să dea frâu liber sentimentelor.

Robert Montgomery, artistul cunoscut ca fiind “Banksy al cuvintelor”, s-a alăturat evenimentului și a devenit ambasadorul global oficial al campaniei “Pay With A Poem”. Alături de marca de cafea vieneză, prin intermediul billboard-urilor lui revoluționare, luptă pentru aceeași misiune, aceea de a arăta că poezia poate face lumea mai bună. 

Robert Montgomery


“<<Plătește cu poezie>> ne face să căutăm în buzunarul libertății, în care banii sunt înlocuiți de versuri. În loc să folosească bancnote sau un card, oamenii pot da o altă valoare poeziei și o pot folosi ca o metodă alternativă de plată. Cred că majoritatea oamenilor scriu versuri în adolescență și uită de acest hobby la maturitate. Cu această inițiativă îi încurajăm pe toți să se reconecteze la vocea poetică interioară”, spune Robert Montgomery. Acesta va folosi miile de poezii scrise de mână cu ocazia Zilei Internaționale a Poeziei pentru a crea o nouă operă de artă care își propune să demonstreze puterea poeziei.

Anul trecut, campania-manifest lansată de Julius Meinl în octombrie 2013, în România, a reușit să strângă peste 17.400 de poezii scrise de români din peste 70 de orașe din țară, toate acestea în schimbul cafelelor oferite în locațiile partenere.  Anul acesta, “Plătește cu poezie” a ajuns la cea de-a patra ediție, iar lista locațiilor participante poate fi consultată AICI(G.G)


Comentarii