Marca de cafea vieneză Julius Meinl, a cărui misiune este să facă lumea mai bună prin intermediul poeziei, îi provoacă și în acest an pe români să își descopere creativitatea, oferind cafea în schimbul versurilor. Astfel, pe 21 martie, în cele peste 200 de cafenele participante din toată țara, iubitorii de cafea și poezie sunt așteptați să dea frâu liber sentimentelor.
Robert Montgomery, artistul cunoscut ca fiind “Banksy al cuvintelor”, s-a alăturat evenimentului și a devenit ambasadorul global oficial al campaniei “Pay With A Poem”. Alături de marca de cafea vieneză, prin intermediul billboard-urilor lui revoluționare, luptă pentru aceeași misiune, aceea de a arăta că poezia poate face lumea mai bună.
Robert Montgomery |
“<<Plătește cu poezie>> ne face să căutăm în
buzunarul libertății, în
care banii sunt înlocuiți de
versuri. În loc să folosească bancnote sau un card, oamenii pot da o altă
valoare poeziei și o pot
folosi ca o metodă alternativă de plată. Cred că majoritatea oamenilor scriu
versuri în adolescență și uită de acest hobby la maturitate. Cu
această inițiativă îi
încurajăm pe toți să se
reconecteze la vocea poetică interioară”, spune Robert Montgomery. Acesta va
folosi miile de poezii scrise de mână cu ocazia Zilei Internaționale a Poeziei pentru a crea o nouă operă
de artă care își propune
să demonstreze puterea poeziei.
Anul
trecut, campania-manifest lansată de Julius Meinl în octombrie 2013, în
România, a reușit să
strângă peste 17.400 de poezii scrise de români din peste 70 de orașe din țară, toate acestea în schimbul cafelelor oferite în locațiile partenere. Anul acesta, “Plătește cu poezie” a ajuns la cea de-a patra ediție, iar lista locațiilor participante poate fi consultată AICI. (G.G)
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.