În societatea actuală, vizitarea altor ţări a devenit accesibilă unui
număr din ce în ce mai mare de persoane, iar specialiştii în turism afirmă că
şi pretenţiile românilor au crescut considerabil în ultimii ani, fiind la mare
căutare turismul tematic şi solicitările pentru oferte personalizate.
După ce a sondat preferinţele românilor în materie de
turism, Alice Udrea – unul dintre cei mai reputaţi specialişti în turism din
ţara noastră – afirmă că, în percepţia românilor, vacanţa înseamnă mult mai
mult decât rezervarea unui bilet de avion, cameră de hotel, maşină închiriată, bilete la anumite obiective turistice sau un tur ghidat.
Specialistul consideră că românii au devenit din ce în ce mai pretenţioşi,
încât nu mai doresc să cumpere o simplă vacanţă – cu tot ce implică ea din
punct de vedere organizatoric, ci doresc să cumpere experienţe unice, conforme
cu interesele lor, astfel încat unele agentii de turism şi-au repliat
portofoliul de oferte către vacanţele tematice.
“Turismul tematic are un rol educaţional şi cultural, dar în acelaşi
timp reprezintă un mijloc inedit de petrecere a timpului liber, mulţi dintre
turiştii români preferând să practice activităţi din zona lor de interes,
hobby-uri şi chiar noi experienţe. Acești turişti aleg, în ultima perioadă,
pachete de vacanţă pe yacht, tururi gastronomice de tipul food & wine,
participare la diferite evenimente (show-uri, concerte, petreceri, evenimente
sportive), practicarea sporturilor de care nu dispun acasă – cum ar fi
canyoning, kayaking, kiteboarding, yachting, escalade, offroad etc, tururi
istorice sau pe segmentul artă şi arhitectură, tururi pentru biciclişti,
motociclişti etc.”, declară Alice Udrea, managing partner al Qualis Travel.
Românii, tot mai pasionaţi de vacanţe pe yacht și petreceri în staţiuni
exotice
Printre altele, turiştii români au început să aleagă Parisul sau
Budapesta, nu doar pentru obiectivele turistice clasice, dar mai ales pentru gastronomie sau vin, cu tururi şi degustrari la cele
mai renumite domenii şi crame din lume, cum ar fi cele din regiunea
Champagne sau Tokaj. De asemenea, foarte populare au devenit vacanţele şi petrecerile
pe yacht, în zone precum Grecia, Italia, Malta, Croaţia sau în destinaţii
exotice, precum Thailanda.
“Pentru fiecare domeniu de interes sau hobby al clientului, specialiştii
în turism trebuie să fie mereu la curent cu marile evenimente la nivel mondial
şi să aibă deja încheiate parteneriate cu organizatorii. Poate fi chiar foarte
dificil să gaseşti şi să rezervi bilete la un mare eveniment, iar ulterior să
le înglobezi într-un pachet turistic. Dar prin astfel de produse de turism
tematic clientul dispune nu doar de organizarea de bază a vacanţei (bilete de
avion, cazare şi masă) ci şi de activităţi pentru care acesta a ales o anumită
destinaţie, şi nu în alta, într-o anumită perioadă de timp”, declară Alice
Udrea.
Specialistul în turism afirmă că există, în portofoliul său de clienţi,
persoane pasionate de maşini şi care îşi doresc să viziteze marile fabrici auto
din Europa, cum ar fi fabrica şi muzeul Ferrari - din Modena-Maranello sau BMW
- din Munchen.
“Standardele românilor în materie de turism au crescut în ultima perioadă,
aceştia solicitând încă de la început informaţii cât mai detaliate cu privire
la reputaţia locaţiei de cazare, cerându-ne o listă de review-uri, informaţii
despre traseu şi durata lui, despre activităţile conforme cu interesele lor
declarate, sugestii de restaurante, meniu în funcţie de preferinţe, lista cu
obiective turistice posibil de vizitat şi chiar rezervarea de bilete pentru
ele. S-a creat o adevărată cultură a turismului printre români şi turismul
tematic este la mare căutare începând cu 2016”, conchide Alice Udrea,
specialist în turism şi managing partner al Qualis Travel.
***
Alice Udrea activează în domeniul turismului de peste 12 ani.
Și-a desfășurat activitatea în domeniul
hotelier, a condus o firmă de consultanță în management hotelier - care a
asigurat servicii de sales și marketing externalizat pentru hoteluri din România
și Austria - iar timp de 2 ani a fost managerul unei agenții de turism în
București. Ea este fondatorul unul blog despre călătorii si afaceri în turism,
lansat anul trecut (www.touristry.ro), unde a reușit să aducă in atentia
publicului si profesioniștilor în domeniu subiecte si interviuri de mare
interes.
P.C.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.