Surpriză pregătită pentru turiștii care vor vizita Constanța în această vară




Turiștii care vor sosi în acest sezon estival la Constanța, cu mașina sau cu trenul, vor fi întâmpinați de cele cinci foste vedete militare amplasate la intrările în oraș, în stațiunea Mamaia și la gară, transformate vizual în opere de artă urbană reprezentative pentru identitatea unui oraș-port. Redecorarea navelor a fost realizată de 20 de tineri voluntari și artiști plastici, în cadrul unui proiect denumit Culorile României la Constanța 

Navele - simbol ale Constanței, opere de artă urbană
Într-o primă etapă, desfășurată în vara anului trecut, a fost revopsită nava de la intrarea în oraș dinspre aeroportul Mihail Kogalniceanu (intersecția bulevardelor Tomis și Aurel Vlaicu), după conceptul „Marea la răsărit, integrată urban”, al  artiștilor plastici Sandra Bălășoiu și Irina-Camelia Mocanu.

Recent și celalte patru nave din oraș au fost redecorate: 
- lucrarea „Geometric Sea”, realizată de către Cristina Alina Costea decorează vedeta militară din fața gării CFR Constanța;
- lucrarea „Scoica de mare integrată urban”, realizată de către Bogdan Zimceac, îmbracă nava de la intrarea în stațiunea Mamaia (zona Pescărie);
- lucrarea „Carnaval”, realizată de către Andrada Chioibaș și Raluca Mirela Dumitrașcu, a fost transpusă pe nava amplasată la intrarea în oraș dinspre Autostrada Soarelui,
- lucrarea „Constanța, orașul soarelui”, realizată de către Bebu Dură, decorează nava  situată la intrarea în Constanța dinspre Mangalia. 

Cele cinci idei originale după care au fost realizate redecorările urbane au fost alese în urma unui concurs de proiecte, la care s-au înscris peste 480 de tineri artişti din toată țara. Proiectul a fost posibil în urma unui parteneriat încheiat între Primăria Constanţa şi societatea Policolor, în cadrul campaniei „Culorile României”, care susţine proiectele din România ce au ca numitor comun două valori: inovaţia şi tradiţia. 

„Acest parteneriat este unul dintre primele implementate în scopul revitalizării culturale a oraşului. Avem acum rezultatele finale: cinci simboluri care întâmpină localnicii şi turiştii la intrarea în Constanţa şi care reprezintă identitatea oraşului”, a declarat Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanţa. Totodată acesta a lansat o nouă provocare tinerilor artiști și anume, aceea de a participa la un concurs de idei de artă urbană pentru noi redecorări ale orașului. 

Voluntarii care au lucrat la redecorarea vedetelor militare au fost coordonați de asist. univ. drd. Ovidiu Felipov, de la Facultatea de Arte a Universității „Ovidius”. Decanul facultății, prof. univ. dr. Daniela Hanțiu a spus: ”Vreau ca lumea să înțeleagă faptul că navele nu sunt vopsite de zugravi, ci de artiști, care și-au pus tot sufletul în acele creații. Acolo e sufletul lor”.

Costul lucrărilor s-a ridicat la 28.000 de euro
La realizarea lucrărilor, Policolor a furnizat 1.200 de litri de vopsea pentru cei 3.800 de metri pătraţi de suprafaţă vopsită, materialele necesare, consiliere tehnică şi a premiat artiştii cu câte 3.000 de lei pentru fiecare dintre creaţiile alese. Valoarea sponsorizării Policolor pentru implementarea proiectului din Constanţa s-a ridicat la 28.000 de euro.

De asemenea, retailerul Leroy Merlin a furnizat echipamente complete de protecție a muncii, precum și alte materiale necesare lucrărilor.

În acest an, campania „Culorile Românei” va ajunge și în alte localități din țară: Tismana, Râmnicu Sărat, pe o nouă locomotivă pictată pentru CFR Călători, în satele Luncavița, Corbi și Mânzălești, la două muzee de interes național – Muzeul Național al Satului “Dimitrie Gusti” și Muzeul de Etnografie Tulcea, la Centrul Cultural Cârțișoara, precum și la case și școli din Cârțișoara și Mârșa, jud. Sibiu – au declarat reprezentanții Policolor.

Dan NEDELCU

Comentarii