Companiile farmaceutice investesc cei mai mulți bani în oamenii lor


Una din cinci companii cu peste 500 de angajaţi a investit, anul trecut, peste 100.000 de euro în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor. Persoanele care lucrează în bănci fac cele mai multe ore de training, iar companiile farmaceutice investesc cei mai mulţi bani în oamenii lor, mai exact 1.093 euro per angajat. - se arată într-un studiu realizat de Centrul Fericirii din Bucureşti.

Lorand Soares Szasz, cunoscut trainer din România, care a adunat peste 140.000 de participanţi la cursurile sale de dezvoltare profesională, afirmă că în urma acestor programe de training se constată o schimbare semnificativă, vizibilă atât în atitudinea angajaţilor şi în consolidarea grupurilor de lucru, cât mai ales în creşterea productivităţii acestora şi a companiei. 

Un departament nu trebuie să fie ultra populat ca să fie eficient
Dacă în trecut numai multinaționalele și companiile foarte dezvoltate investeau în astfel de cursuri, astăzi și IMM-urile au devenit din ce în ce mai interesate de informațiile practice referitoare la dezvoltarea echipelor de lucru și a angajaţilor. Specialistul afirmă că rezultatele pozitive sunt mai vizibile în rândul IMM-urilor, întrucât structurile lor organizaţionale sunt mai puţin complexe decât cele ale companiilor mari și pentru că grupurile mai mici, bine pregătite şi motivate, sunt de multe ori mai flexibile. “Există mai multe componente pe care atât corporaţiile, cât şi IMM-urile trebuie să le aibă în vedere pentru creşterea productivităţii. Un departament nu trebuie să fie ultra populat ca să fie eficient, procedura care a produs cele mai bune rezultate fiind a echipelor bine legate, care lucrează după o strategie bine definită. De multe ori sistemele mai simple sunt mai eficiente. Asta pentru că fiecare om vede potențialul de creștere pe care îl are. Este important pentru fiecare angajat să vadă că munca sa e valoroasă pentru companie, și că el nu reprezintă doar o rotiță într-un sistem. Este un lucru pe care e bine să îl conștientizeze și antreprenorii și angajații”, susține Lorand Soares Szasz.

Training-ul a mărit cifrele de afaceri ale IMM-urilor cu până la 300%
Trainerul a analizat foarte bine piaţa mediului de afaceri, atât înainte de elaborarea cursurilor specifice pentru angajaţii în IMM-uri, cât şi după implementarea acestora. Motivul pentru care a început să dezvolte un amplu program de pregătire pentru afacerile mici şi mijlocii a fost reprezentat de potenţialul uriaş al acestora de dezvoltare. “Nu trebuie să uităm că IMM-urile reprezintă motorul nostru economic, iar un studiu realizat în 2014 arăta ca acestea aduc la buget aproximativ 53% din totalul contribuţiilor către stat. Am construit foarte atent programul de formare pentru specificul acestui segment şi am constatat că preocuparea cea mai mare a managerilor sau proprietarilor de afaceri mici şi mijlocii este găsirea şi motivarea oamenilor serioşi, precum şi responsabilizarea acestora. Rezultatele s-au dovedit foarte benefice. Mulţi dintre cursanţi au aplicat tehnicile de vânzare şi de lucru în echipă, iar creşterile monitorizate în cifrele de afaceri au fost de 5% sau chiar 300%, în unele cazuri”, conchide Lorand Soares Szasz.

P.C.

Comentarii