Cel mai profitabil sezon din ultimii 10 ani pentru turismul de litoral!


Analiză Keysfin > Afaceri de circa 1,4 miliarde lei în 2016 > Peste 4 milioane de turiști > Topul celor mai importante firme de turism de pe litoral > Miza cea mare pentru hotelierii români: turiștii străini 

Vara anului 2016 se anunţă a fi cea mai profitabilă din ultimii 10 ani pentru turismul românesc. Pe fondul situaţiei internaţionale, mulţi dintre turiștii români şi străini, s-au reorientat către litoralul românesc şi Delta Dunării, arată o analiză realizată de Keysfin. Peste 4 milioane de turişti ar urma să cheltuie, în acest sezon estival, mai mult de 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare şi masă.

Potrivit datelor companiei, numărul turiştilor care au vizitat Dobrogea (litoral şi Delta Dunării) a crescut semnificativ în ultimii ani, pe fondul dezvoltării ofertei de servicii de calitate. Astfel, dacă în 2010, erau înregistraţi oficial 3,04 milioane de turişti români, numărul lor a crescut substanțial în următorii ani, respeciv la 3,23 milioane în 2011, 3,57 milioane în 2012 și 3,27 milioane în 2013. În anul 2014 au fost înregistrați 3,37 milioane de turiști, iar anul trecut 3,80 milioane. 

Numărul turiștilor va depăși pragul de 4 milioane
Experții de la Keysfin spun: “Perspectivele sezonului 2016 sunt extrem de pozitive. Semnalele din piață indică faptul că gradul de cazare în stațiunile de pe litoralul românesc a atins 100% în ultimele trei săptămâni din iulie, iar luna august este la capacitate maximă, perspectivele lunii septembrie fiind, de asemenea, îmbucurătoare, vremea urmând să fie propice extinderii sezonului”. Aceștia estimează, pe baza așteptărilor firmelor din domeniu, că numărul turiștilor români și străini să treacă în acest an de granița de 4 milioane. 

În studiul menționat au fost luate în calcul numai cifrele oficiale, în ceea ce privește numărul turiștilor, date care sunt raportate de operatorii din turism autorităților. Dar mai există și piața alternativă de turism, așa zisă ”la negru”, respectiv cazările la particulari, unde numărul locurilor de cazare este cel puțin egal cu cel din structurile fiscalizate. ”Dacă mai luăm în calcul faptul că multe dintre datele trimise de operatori autorităților nu sunt cele mai fidele, avem perspectiva unui an 2016 cu un număr record de turiști”, mai spun analiștii Keysfin.

Management similar celui din Grecia, Turcia și Bulgaria
Creșterea calității serviciilor de cazare și masă fiind una evidentă, turiștii români încep să redescopere litoralul românesc într-un număr tot mai mare, spun cei de la Keysfin. “Renovarea hotelurilor din Mamaia, Neptun, Olimp, Venus, Saturn și adoptarea unui management similar celui din Grecia, Turcia și Bulgaria au făcut ca firmele de turism să înregistreze rezultate excelente în acest an. Însă un cuvând greu de spus l-a avut climatul de insecuritate extern, atentatele din Turcia, Franța și Germania influențând decizia turiștilor români. Sentimentul de siguranță de pe litoralul românesc a determinat, de asemenea, și mulți turiști străini să vină pe litoral și în Deltă, companiile de turism dezvoltând pachete turistice la prețuri atractive”, afirmă experții.

Marea miză pentru hotelierii români: aducerea turiștilor străini 
Marea miză pentru hotelierii români o reprezintă, însă, dezvoltarea ofertelor pentru turiștii străini, mai ales pentru cei din țările fostului spațiu sovietic și tinerii occidentali. ”Numărul turiștilor străini este în creștere, de la an la an, însă sub potențial. Dezvoltarea unor oferte de servicii turistice și de distracție competitive, cu focus pe plajele de calitate, pe oferta de cluburi și gastronomia românească, dar mai ales pe climatul de siguranță din România, poate și trebuie să determine o creștere a afluenței turiștilor străini în țara noastră în următorii ani”, au mai spus analiștii KeysFin.

Potrivit datelor companiei, dacă în 2010, litoralul românesc a atras 133.900 turiști străini, iar în urmă cu doi ani 162.914, în 2015 au ajuns pe litoral 191.093 de turiști străini, iar în Deltă au fost înregistrați 33.815. 

Afacerile din turism vor depăși 300 milioane euro în 2016
“Estimăm un 2016 cu afaceri de aproximativ 1,4 miliarde lei, pe fondul dezvoltării unei palete extinse de servicii și ca urmare a efectului reducerii TVA. De asemenea, creșterea concurenței în domeniul serviciilor de cazare și masă, precum și dezvoltarea unei oferte competitive pentru turiști, crează perspectivele unor afaceri net superioare anilor trecuți”, au mai spus analiștii de la Keysfin.

Datele statistice arată că, de la an la an, afacerile din domeniu au crescut spectaculos pe litoral. Astfel, dacă în 2010, business-ul total din zona Dobrogei, incluzând litoralul și Tulcea (Delta Dunării), era cifrat la 713,3 milioane de lei, în anii următori acesta a crescut de la 662,7 milioane lei în 2011, la 805,1 milioane lei în 2012, 832,6 milioane lei în 2013, 948 milioane lei în 2014 și 1,14 miliarde lei în 2015.

Topul celor mai importante firme de turism de pe litoral
Datele publicate de Ministerul Finanțelor și analizate de experții de la Keysfin, arată că jucătorii cei mai importanți din sectorul turismului de pe litoral sunt Blaxy Premium Resort Hotel SA - în domeniul hotelier, Georgio FAST SRL - în sectorul restaurantelor, Undergroud Group SRL - în domeniul barurilor, Tabăra Năvodari SA și Stihll SRL - în segmentul taberelor, campingurilor și parcurilor de rulote și Dublet SRL - în alte servicii de cazare. 

Anul trecut, Blaxy Premium Resors Hotel SA a realizat cele mai mari afaceri în sectorul de cazare de pe litoral - 18,41 milioane de lei, firmă urmată de Vega Turism SA - cu 18,4 milioane și de Voilă A.S SRL – cu 14,5 milioane de lei. În topul celor mai importante firme de cazare s-au mai situat, în ordinea cifrei de afaceri, firmele Mamaia Resorts Hotels SRL (10,3 milioane lei), Xenoti SRL (9,7 milioane lei), Elegant Impex SRL (7,5 mil.lei), Complex Savoy SA (7,5 mil.lei), Baron Service SRL (7,4 mil.lei), L&Sirom SRL (7,23 mil.lei) și Aurora Mamaia SRL (7,2 mil.lei). 

Pe segmentul de restaurante și alte servicii de masă, cele mai mari afaceri în 2015 au fost realizate de Georgio Fast SRL - 27,7 milioane de lei și Crisrob Dede SRL - 21,9 milioane lei, urmate de firmele Hagi Sport SRL -10,4 mil.lei, Lascu Bros SRL - 14,6 mil.lei, Underground Club SRL - 13,8 mil.lei, Briza Mării Negre SRL - 12,2 mil.lei) și Ionuț Restaurante SRL - 12,1 mil.lei.

Informaţiile prezentate mai sus au fost culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din Romania.
---
KeysFin oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa romanească. Mai multe detalii pe www.keysfin.com.

KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFin Mobile, prin intermediul căreia utilizatorul poate accesa usor şi rapid informaţii de contact, situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste un milion de companii şi PFA-uri active din Romania. Informaţiile pot fi salvate şi vizualizate in format PDF şi trimise via e-mail sau SMS oricărui contact din agendă.

Dan NEDELCU

Comentarii