Cum să ne hrănim sănătos în funcţie de tipologia noastră Ayurveda

Cum să ne hrănim sănătos în funcţie de tipologia noastră Ayurveda


Dana Țupa

Viaţa tumultoasă în care trăim ne obligă să mâncăm în grabă, să nu mai ţinem cont de ceea ce ingerăm sau de orele de masă pe care trebuie să le respectăm, iar toate acestea se răsfrâng asupra greutăţii noastre sau, mai rău, asupra stării generale de sănătate, calitatea energiei si a emotiilor pe care le avem.

Profesorul de yoga Dana Țupa, fondatorul Purna Yoga Academy – prima şcoală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance International USA - afirmă că, în tradiţia indiană Ayurveda, există trei tendințe care se manifestă, în anumite proporții, în ființa umană.  Pentru a ne recâștiga armonia și echilibrul în viață, este necesar să alegem o hrană adecvată, în funcţie de predominanța tipoligică a fiecăruia dintre noi.

Persoanele dominate de aer (Vatta) au o constituţie suplă şi delicată, învaţă uşor, dar uită repede, obosesc uşor şi au o tendinţă de surmenaj. Îndeplinesc activităţile repede, le place să facă schimbări în viaţa lor, sar peste mese, sunt entuziaste, au somnul uşor, adeseori întrerupt şi cu tendinţe de insomnie. 

“Persoanele dominate de aer ar trebui să consume mai des fructe dulci, legume gătite și mâncăruri un pic mai grase. Totodată, pentru această tipologie predominantă, se recomandă ceaiuri din coajă de portocală, din cuișoare, ghimbir, ienupăr sau din mentă, și următoarele condimente: anason stelat, busuioc, cardamon, cimbru, coriandru, cuișoare, fenicul etc.”, afirmă Dana Țupa.

Persoanele dominate de bilă (Pitta) au o constituţie medie şi bine proporţionată, sunt ambiţioase şi, în general, sunt asociate cu liderul. Au forţă de anduranţă medie, mintea este ascuţită şi au o capacitate mare de concentrare. De asemenea, au tendinţa de a se înfuria, vorbesc clar, formulat, cu precizie, au impact şi susţin cu fermitate punctul de vedere. Uneori sunt sarcastice şi prea solicitante, iubesc provocarea și îi fac față cu determinare, merg hotărât, cu paşi mari, și sunt foarte organizaţi. 

“Persoanele din tipologia Pitta ar trebui să consume mai des fructe dulci și legume cu gust ușor amărui sau dulce și să evite mâncărurile iuți și condimentate. Se recomandă ceaiul de afine, de căpșuni, ghimbir, zmeură și ceaiul negru, iar mâncarea ar trebui să o condimenteze cu busuoic proaspăt, ghimbir, scorțisoară, șofran, turmeric, vanilie, mărar sau mentă”, spune profesorul de yoga.

Persoanele de limfă (Kapha) au constituţia masivă şi puternică, sunt relaxaţi, au putere fizică şi anduranţă mare, nu le place schimbarea şi iubesc stabilitatea, de aceea iubesc muncile repetitive fără a se plictisi. Au forme rotunde la corp, au energie multă şi constantă, o rezistenţă mai mare decât cea a altor persoane, se mişcă lent şi încet în orice activitate pe care o depun. De asemenea, vorbesc rar şi gândesc îndelung la ceea ce spun, au o sănătate deosebită, un somn adânc şi prelungit, mai mult de 8 ore pe noapte, merg relaxaţi, sunt afectuoşi, toleranţi şi iartă uşor. 

“Persoanele din tipologia Kapha ar trebui să își includă mai des în meniu fructe astringente, legume cu gust ușor picant sau ușor amărui și mâncăruri mai condimentate și mai iuți. Se recomandă ceaiul de ghimbir, de cuișoare, ginseng, hibiscus, iasomie, ienupăr sau de scorțisoară. De asemenea, ar putea folosi următoarele condimente la preparatele zilnice: boia de ardei dulce, cimbru, coriandru, cuișoare, ghimbir, muștar semințe, nucșoară, piper cayenne, piper negru, turmeric”, explică Dana Țupa.

P.C.

COMENTARII

BLOGGER
Nume

calatorii,96,economic,126,it,86,miscellanea,208,psiho-spiritualitate,138,
ltr
item
Informatii Medialog: Cum să ne hrănim sănătos în funcţie de tipologia noastră Ayurveda
Cum să ne hrănim sănătos în funcţie de tipologia noastră Ayurveda
Cum să ne hrănim sănătos în funcţie de tipologia noastră Ayurveda
https://1.bp.blogspot.com/-XgjOtyz4UN0/V6tHB-M0a0I/AAAAAAAAClU/PQErDrZgaUg2583Lq7stZDYpLDmoC8I-wCLcB/s320/4.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-XgjOtyz4UN0/V6tHB-M0a0I/AAAAAAAAClU/PQErDrZgaUg2583Lq7stZDYpLDmoC8I-wCLcB/s72-c/4.jpg
Informatii Medialog
https://infomedialog.blogspot.com/2016/08/cum-sa-ne-hranim-sanatos-in-functie-de.html
https://infomedialog.blogspot.com/
https://infomedialog.blogspot.com/
https://infomedialog.blogspot.com/2016/08/cum-sa-ne-hranim-sanatos-in-functie-de.html
true
3665870054236552312
UTF-8
Toate Articolele Nu am găsit niciun articol VEZI TOT Citește Tot Răspunde Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE CAUTĂ ALL POSTS Not found any post match with your request Înapoi Acasă Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy
Clicky