De ce trebuie să urmezi cursurile gratuite ale Google şi Facebook


În contextul în care piaţa publicităţii online a cunoscut o adevărată explozie în ultimii ani, marii“jucători” mondiali, Google şi Facebook organizează cursuri şi seminarii online gratuite, care vor acredita la nivel internaţional milioane de specialişti în marketingul online. Prin aceste programe de calificare, cele două companii care domina piaţa online şi-au propus, nu numai să dezvolte noi profesii, dar să deschidă şi noi orizonturi pentru tinerii antreprenori.

Profesiile viitorului, certificate internaţional de Google şi Facebook
Lorand Soares Szasz, trainer în creşterea afacerilor, constată că deja există o preocupare foarte mare din partea companiilor din România, pentru a-i determina pe angajaţi (în special pe cei care ocupă funcţii în departamentele de comunicare, marketing, PR și cele conexe) să urmeze cursurile online ale Google şi Facebook. “Dacă până de curând, angajatorul era relativ mulţumit ca salariatul său să deţină doar studii de licenţă sau masterale, viitorul ne rezervă multe surprize din această perspectivă. În viitorul apropiat, angajatul model va fi acela care nu numai că a terminat o facultate, dar și a demonstrat că este interesat să fie în permanenţă upgradat cu informaţii noi şi competenţe relevante pentru piaţa actuală. Fără a minimaliza importanţa studiilor de licenţă, foarte puţine universităţi îi învaţă pe studenţi cum să implementeze, de exemplu, o campanie de promovare pe Facebook, Twitter, Google sau alte reţele online, şi chiar dacă i-ar învăţa, peste o lună acele informaţii vor fi perimate. Cursurile oferite de Google şi Facebook au reuşit să mulţumească piaţa din mai multe perspective, nu numai oferind baza teoretică, cât mai ales utilitatea practică. Absolventul acestor cursuri va avea diploma valabilă doar un an, urmând ca după aceea să-şi reînnoiască competenţele, respectiv diploma, printr-o altă serie de examene online. Întreg acest mecanism face parte din educaţia viitorului”, spune Lorand Soares Szasz.

Se anunță un val serios de specializări în domeniul social media
Rapoartele Facebrands arată că, numai în România, la ora actuală, peste 42% din populație este deja prezentă pe Facebook și peste 82% dintre utlilizatorii de internet români dețin un profil pe rețeaua de socializare. Prezența masivă a potențialilor clienți în același loc și posibilitatea targetării publicului țintă, anunță un val serios de specializări în domeniul online și social media în rândul românilor. “Facebook nu e, contrar unor păreri, un spațiu de socializare pentru copii. A devenit o bază de date interactivă şi serioasă, care poate să fie un instrument foarte util în dezvoltarea afacerilor românești", consideră Lorand Soares Szasz.

Multe decizii de cumpărare se iau in social media
Conform unui studiu realizat în 2015, şi publicat pe statista.com, atât companiile care se adresează persoanelor fizice, cât și cele care au ca țintă alte companii, vând prin rețelele de socializare. În ceea ce priveşte marketingul B2B (business to business), reţelele LinkedIn şi Facebook sunt folosite de 41%, respectiv 30% dintre companii, pentru a-şi promova serviciile altor companii, iar peste 65% folosesc Facebook pentru promovarea propriilor servicii direct consumatorilor.

“Personal, consider că antreprenorii și managerii ar trebui să se folosească de aceste instrumente pentru că am intrat într-o etapă în care multe decizii de cumpărare se iau in social media. În acelaşi timp, ar trebui să fim atenți să nu picăm în capcana de a face social media după ureche. E important să lucrăm cu oameni care au studiat și au înțeles algoritmii de funcționare ca să putem să obținem rezultate pozitive", recomandă Lorand Soares Szasz.
---
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciați speakeri și antreprenori români la ora actuală. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din România la evenimentele Business Days. Prin carțile și cursurile sale inspiră zeci de mii de antreprenori din țară, dar și din străinătate.
P.C.

Comentarii