ANAT - Cu cât au crescut încasările și numărul de turiști pe litoral


Litoralul românesc a atras cu până la 12% mai mulți turiști 
Litoralul românesc a reușit să atragă în sezonul estival 2016, cu până la 12% mai mulți turiști față de anul trecut. Potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) această creștere a fost înregistrată ca urmare a investițiilor realizate de hotelieri - care au dus la creșterea calității serviciilor turistice, măririi plajelor din Mamaia, Eforie-Nord și Constanța - prin investiția realizată de Administrația Națională Apele Române, dar și datorită conjuncturii internaționale - care a determinat un număr mai mare de români să-și petreacă vacanțele în destinațiile interne.

Creșterea valorică estimată este de aproximativ 18%
Iulie și august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul românesc, cererea fiind atât pentru sejururi (de patru zile, în medie), cât și pentru weekend. În sezonul 2016 s-a constatat o creștere a ofertei pentru vacanțele all inclusive (disponibile în 23 de hoteluri din 300 preferate pe litoral), precum și a cererii pentru acest tip de servicii. Stațiunile din sudul litoralului care și-au îmbunătățit oferta hotelieră, cu unități de patru stele și servicii all inclusive, au fost preferatele turiştilor și în acest sezon. Per ansamblu, creșterea valorică estimată pentru întreg sezonul, în comparație cu vara trecută, e de aproximativ 18%.

Președintele ANAT, Alin Burcea, a declarat: ”În urma întâlnirilor de final de sezon, pe care conducerea ANAT le-a avut zilele acestea cu mai mulți hotelieri de pe litoral, s-a constatat  că sezonul 2016 a fost mai bun decât ne-am așteptat. Gradul de ocupare a crescut cu 8 - 12% față de vara trecută, din informațiile noastre.”

Prioritatea sezonului 2017: creşterea vânzărilor pentru lunile mai, iunie şi septembrie
Alin Burcea
Totodată, din discuțiile și analizele făcute de conducerea A.N.A.T., împreună cu hotelierii din zonă și  directorii mai multor agenții de turism membre ale asociației, care vând în special vacanțe pe litoralul românesc, a rezultat că prioritatea pentru sezonul 2017 este creşterea vânzărilor  pentru capetele de sezon, respectiv lunile mai, iunie şi septembrie. ”Litoralul românesc are perspective de creștere constantă, datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent, și hotelieri care, prin investițiile realizate, îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor. Avem însă nevoie și de susținerea autorităților locale - care să realizeze investiții în înfrumusețarea stațiunilor, dar și de cea a autorităților centrale - care să susțină programele propuse de ANAT pentru atragerea turiștilor pe litoral”, a precizat președintele ANAT.

---
A.N.A.T. este o asociație patronală a agențiilor de turism din România, având 500 de membri activi. Aceștia cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual, și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului din România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din P.I.B.

D.N.
Sursa foto: facebook.com/ANAT/photos

Comentarii