Litoralul și Delta la 45 de minute de vestul și nordul țării


Prin deschiderea bazei operaționale #7 de pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța, începând cu 27 aprilie 2017, compania aeriană Blue Air își continuă dezvoltarea. Operatorul va aloca permanent o aeronava Boeing 737, cu 120 de locuri, pentru a opera curse regulate către 6 noi destinații interne și externe, după cum urmează: Roma (FCO) – trei zboruri pe săptămână; Cluj-Napoca (CLJ), Timișoara (TSR), Milano (BGY) și Paris (BVA) – câte două zboruri pe săptămână; Oradea (OMR) și Iași (IAS) – câte un zbor pe săptămână; Tel Aviv (TLV), Bratislava (BTS) și Beirut (BEY) – zboruri charter. La acestea se vor adăuga destinațiile Stuttgart (STR) – două zboruri pe săptămână și Bruxelles (BRU) – un zbor săptămânal, după se vor încheia discuțiile în curs cu tour operatorii, aflate într-un stadiu avansat de finalizare. 

Astfel, din primăvara viitoare se va putea ajunge de la Cluj, Oradea, Timişoara sau Iaşi, pe litoral, în 40-45 de minute, la prețuri începând de la 89,90 lei (preț pe segment de zbor, TVA și taxe incluse, locuri limitate). Tarifele includ gratuit un bagaj de mână în limita a 10 kg și un bagaj de cală în limita a 32 kg, iar pe rutele interne va fi oferit un snack gratuit (sandwich și  băutură răcoritoare) pe timpul zborului. Rezervările se pot face pe www.blueairweb.com, prin call center, precum și la cele peste 3.000 de agenții partenere ale operatorului aerian.

Constanța – o nouă bază operațională permanentă pentru Blue Air
Dacă în anul 2013 de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu decolau doar 2 curse civile aeriene, iar în acest an s-a ajuns la 10, de anul viitor numărul acestora va crește semnificativ. În 2015 Constanța a avut  şase destinaţii externe şi un număr de nici 60.000 de pasageri, în timp ce Clujul a trecut de un milion de călători, iar Timişoara era pe aproape. Până acum, companiile aeriene nu s-au concentrat pe Constanţa pentru că au considerat că distanţa față de Bucureşti este suficient de mică pentru ca eventualii pasageri să ajungă mai facil pe aroportul Henri Coandă, în comparație cu cei din alte orașe ale țării. 

Directorului general al companiei Blue Air (și fost director al Tarom), Gheorghe Răcaru, a declarat, la Constanța, că noua bază operațională va avea personal tehnic și însoțitori de bord detaşați, dar intenția este de a avea personal de pe plan local. El a mai spus că se doreşte şi extinderea către o destinaţie din Spania -  Madrid sau Barcelona – pentru persoanele din judeţele Constanţa şi Tulcea care muncesc în peninsula Iberică.

„Investiţia este semnificativă pentru noi și un moment de început pentru aeroport şi industria turistică a judeţului. Am avut încredere în potențialul destinației și ne-am hotarât să ne asumăm acest risc investițional. Sperăm să ajungem la un trafic de peste 100.000 de pasageri în 4 luni, vara viitoare, la Constanţa“, a precizat, la rândul său, Tudor Constantinescu, directorul comercial al companiei aeriene. Acesta a adăugat că Blue Air este certificată IATA Operațional Safety Audit (IOSA), pentru standarde excepționale de operare, și este membru cu drepturi depline al Internațional Air Transport Association (IATA), cercul de elită al aviației mondiale. În lume sunt numai 200 de companii aeriene certificate AIOSA. 

Datorită americanilor, Constanța este considerată o destinație sigură
Tudor Constantinescu a spus: „O bază operațională aeriană reprezintă premizele unei dezvoltări, ulterioare. Transportul aerian este preferat iarna de pasageri, atunci când căile rutiere au probleme din cauza condițiilor de circulație. Traficul aerian are două componente: de afaceri și turistic, care se dezvoltă în timp. La Bacău, de exemplu, am ajuns în 4 ani, de la 20.000, la 400.000 de călători. Destinația Constanța este considerată una sigură, datorită prezenței bazei americane de aici, ceea ce sprijină promovarea destinației cu un plus de 20-25%.”  

Pachete de vacanță cu bilete de avion incluse
Directorul general al AIMKC, Bogdan Artagea, a declarat: „Revenim la ceea ce a fost aici în anul 1996. În momentul de față suntem în discuții și cu alte companii aeriene, dar cu Blue Air ne-am ințeles cel mai bine. Acum vizăm în special curse regulate spre Spania (Barcelona sau Madrid) și Italia (Florența sau Pisa), dar și curse charter pe relațiile Norvegia, Suedia, Estonia, Viena. Însă, în principal, trebuie să stabilizăm ce avem pentru o dezvoltare ulterioară. Sperăm ca noile destinații să confirme. Operatorii de turism au acum posibilitatea de a lansa pachete de vacnță cu bilete de avion incluse pentru litoral și Delta Dunării, iar în cataloagele germane vor fi promovate pachete pentru extern.”

Hub de direționare pentru sudul litoralului și Delta Dunării 
Primarul municipiului, Decebal Făgădău a adăugat: „Constanța se va transforma într-un hub de direționare pentru sudul litoralului și Delta Dunării și ne dorim să ajungă capitala estivală a României. Cu acest prilej, anunț, în premieră, că taxa de promovare turistică se va numi taxa de dezvoltare și promovare turistică.”

Tarom a zis „pas”! 
Conferința de presă de la Constanța
Corina Martin, preşedintele Federției Asociațiilor pentru Promovarea Turismului (FAPT), a declarat: "Prin aceste noi zboruri reușim să conectăm destinaţiile turistice din România între ele. Având în vedere că în ultimii 20 de ani de pe aeroportul care deserveşte litoralul românesc nu mai aterizau curse interne, Asociaţia Litoral – Delta Dunării (A.L.D.D.) şi Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa (AIMKC) au demarat în 2014 un proiect de atragere de zboruri spre această destinație, pentru a creşte numărul de turişti şi durata medie a sezonului estival. Am realizat un amplu chestionar online pentru a stabili, împreună cu touroperatorii şi agenţii economici implicaţi, un top al destinaţiilor interne şi externe cu care să conectăm Constanţa. Începând din toamna trecută am reluat negocierile cu compania TAROM, atrăgând alături de noi asociaţiile de promovare şi dezvoltare a turismului Oradea - Băile Felix, Timiş şi Bucovina, consiliile judeţene şi aeroporturile pe care le reprezintă, precum şi Asociaţia Aeroporturilor din România. Din păcate, negocierile au eşuat pentru că Tarom nu era interesat, iar acum proiectul nostru se finalizează cu succes tot cu o companie românească, dar privată de această dată. Acum avem noi posibilități să punem în valoare produsul nostru Constanța City Break și pentru turiștii străini.”

Operatorii de turism din vestul țării mulțumiți ca turiștii lor vor ajunge mai ușor pe litoral
De asemenea, Mihai Jurcă, directorul executiv al Asociaţiei pentru Promovarea Turismului din Oradea şi regiune, membru în consiliul director FAPT, a transmis că se bucură de faptul că de anul viitor, drumul spre litoralul românesc va fi mult mai scurt pentru cei din regiune, inclusiv pentru cei din Ungaria, la fel cum Oradea şi Băile Felix nu vor mai fi la 14 ore distanţă pentru constănțeni. La rândul său, Călin Dobra, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului în judeţul Timiş a transmis că, prin noua rută aeriană internă, Timişul şi timişenii sunt cu multe ore mai aproape de litoralul românesc şi Delta Dunării,  iar zona di vestul țării devine o destinaţie turistică directă pentru românii din sud-est şi nu numai. 
---
Blue Air și-a început activitatea acum 11 ani, operează în prezent peste 70 de rute spre 12 țări (inclusiv România) și are 6 baze operaționale, în București, Bacău, Cluj, Iași, Larnaca și Torino, la care se va adăuga Constanța din 2017. În 2013 compania a transportat 1,350 milioane pasageri, cu o flotă de 6 aeronave, ajungând în acest an la 3,150 mil. călători și o flotă de 27 de avioane, cu 120 si 190 locuri, operate în timpul verii. Blue Air este din acest an, cea mai mare companie aeriană românească. 

Dan NEDELCU

Comentarii