Tour operatorul Mareea Comtur și-a anunțat incapacitatea de plată

Unul dintre cei mai mari tur-operatori de turism din România, Mareea Comtur, și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și că va cere deschiderea procedurii de insolvență - conform anunțului publicat pe site-ul companiei. Totodată, aceasta și-a anunțat clienții că nu le va mai putea onora vacanțele. 

"Cu părere de rău vă anunţăm că Mareea este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecinţă vom declanşa procedura de insolvenţă şi vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiştii aflaţi în acest moment în unităţile de cazare din ţară şi străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către Mareea, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situaţie precum şi neplăcerile cauzate", arată anunțul menționat. 


Asigurarea obligatorie a tour operatorului este făcută la Generali Romania și are un plafon de despăgubire de maximum 50.000 de dolari.

De asemenea, departamentul de Comunicare și Marketing Mareea precizează, într-o declarație de presă, că turoperatorul a înființat în această dimineață o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiștilor și partenerilor afectați de deschiderea procedurii de insolvență și reorganizare, precum și pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in din 3 și 4 septembrie. 

„Am înștiințat toți clienții și partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms și mesaje pe internet, despre situația actuală. Căutăm soluții împreună cu tur-operatori membri ANAT și partenerii hotelieri pentru a oferi alternative (relocări) unui număr cât mai mare de turiști. Pentru informații suplimentare, turiștii și partenerii noștri aflați în această situație ni se pot adresa la numerele de telefon aflate pe site-ul www.mareea.ro și la adresa office@mareea.ro. După 18 ani de activitate regretăm profund situația cu care ne confruntăm și disconfortul creat tur-operatorilor și partenerilor noștri”, menționează sursa citată.

Tour operator-ul Mareea a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 66,3 milioane lei, iar într-un clasament al celor mai mari 30 de agentii de turism din Romania, realizat de ANAT, aceasta figureaza pe locul 13.

Mareea s-a retras din ANAT
Pe de altă parte, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) anunță, la randul său, că a luat act de decizia agentiei de turism Mareea Comtur de renunțare la calitatea de membru al asociației, începând cu data de 2 septembrie 2016. 

"Conducerea ANAT a fost anunţată de reprezentanţii Mareea Comtur că agenţia de turism traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi că în perioada următoare se vor face eforturi pentru găsirea de soluţii în cazul fiecărui turist care achiziţionat un pachet de vacanţă Mareea. Conducerea asociaţiei noasstre şi mai mulţi tur-operatori urmăresc evoluţiile în acest caz, pentru a mobiliza sprijinul necesar turiștilor și agenţiei de turism, până la depăşirea situaţiei”, menționează site-ul ANAT.

O parte dintre turiști vor fi relocați spre hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării
Între timp, tur-operatori membri ANAT, reprezentanți ai Mareea și hotelieri, mulți dintre ei membri ai Federației Patronale din Turismul Românesc (FPTR), au reușit să identifice mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie, se arată într-un comunicat de presă transmis de ANAT.

Conform sursei citate, o parte dintre turiști vor fi rerutați către complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, către alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

Alin Burcea, președinte ANAT, a declarat: ”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de tur-operatori membri ANAT, pentru ca agenția Mareea să depășească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști”.

De asemenea, ANAT precizează că este în permanentă legătură cu celula de criză înființată în această dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

ANAT propune o ordonanță de urgență pentru crearea unui fond de garantare
Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de tur-operatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

Alin Burcea
”În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților”, a mai spus Alin Burcea.

În acest sens, consiliul director al asociației patronale a aprobat astăzi forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea unui fond de garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura returnarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii, potrivit comunicatului de presă transmis.

”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT, astfel încât niciun turist să nu mai aibă de suferit”, a declarat președintele ANAT.

Reamintim că in data de 16 august și agenţia de turism Genius Travel, își anunţase clienţii, prin email, că un vor mai putea pleca în vacanţele pe care deja le-au plătit, pentru că firma va intra în insolvenţă. Aceasta şi-a depus în 25 august cererea de intrare în insolvenţă la Tribunalul Bucureşti, termenul pentru judecarea cauzei fiind fixat pentru 13 septembrie. Totodată, agenţia Genius Travel a fost exclusă din patronatul ANAT, ca urmare a prejudiciilor create.

Dan NEDELCU



Comentarii