Este sigur să cumperi o maşină second-hand în Germania?


Psihologul Alexandru Pleşea a avut partea de cea mai urâtă experienţă din viaţa lui, atunci când a ajuns în Germania pentru a-şi cumpăra o maşină la mâna a doua.

“Am ajuns în Berlin, iar acolo am accesat site-ul mobile.de, pentru a găsi o maşină la un preţ rezonabil, mai ieftină ca în România. Am sunat un vânzător privat, după accent avea altă cetățenie, ne-am întălnit, am fost la două service-uri împreună pentru a mă asigura că maşina este în regulă, iar după mai multe teste, mecanicul-şef mi-a confirmat că o pot cumpăra. I-am achitat vânzătorului suma de 14.000 de euro, am primit factură, nu şi chitanţă. De asemenea, am primit cartea mare şi cartea mică a maşinii. Ne-am strâns mâna şi am mers să o înregistrez, pentru că această procedură trebuie să fie făcută de cumpărător. Am fost a doua zi la Registratura din Berlin, iar autorităţile mi-au comunicat că un număr de pe cartea mare nu corespunde cu unul dintre numerele de pe cartea mică. Am fost la o instituţie superioară şi aceştia au descoperit că maşina are cartea mare de identitate falsă. A fost chemată poliţia, a confiscat maşina cu tot cu asigurarea ei, numerele de toll și mi-au făcut acte de protocol cu toată păţania. Poliția a înțeles situația mea - că am fost furat - și mi-a spus să-mi angajez un avocat, întrucât astfel de situații necesită unul. Am martori, există filmări de pe camere de supraveghere, mi-am angajat un avocat neamţ şi a început ancheta. Până în momentul de faţă s-a dovedit că maşina aparţine unei firme de leasing, iar persoana respectivă a vândut-o mai departe pentru că, probabil, nu a putut să-şi mai plătească ratele, ceea ce reprezintă o infracţiune. Numele vânzătorului de pe factură este fals și doar cu ajutorul camerelor de supraveghere și al martorilor îmi pun încrederea în poliție să-l găsească. Chiar şi aşa, va trebui să mă judec, va dura mult timp, iar în toată această perioadă rămân şi fără cei 14.000 de euro şi fără maşină”, relatează psihologul Alexandru Pleşea.

Sfaturi pentru cei interesați să cumpere mașini din Germania
Pentru cei care doresc să cumpere mașini second-hand din Germania, psihologul Alexandru Pleșea oferă câteva sfaturi utile:
- mergeți acolo împreună cu o persoană vorbitoare de limbă germană;
- căutați pe internet recenziile casei de mașini de unde vreți să faceți achiziția;
- dacă este vănzător privat, verificați actele mașinii la organele competente, respectiv oficiul de registratură al orașului de unde cumpărați;
- verificați mașina la un service autorizat unde există camere de supraveghere;
- evitați să cumpărați de unde se negociază ușor si de la cetățeni straini, care vorbesc foarte greu limba germană;
- cu încredere mare apelați la firme de leasing din Germania, pentru că acestea verifică mașinile la sânge înainte de a le pune în vânzare.

P.C.

Comentarii