Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) consideră că deși industria de profil are nevoie de un minister propriu, de sine stătător, acest lucru nu este suficient dacă înființarea lui nu este urmată și de o serie de măsuri care să ajute la dezvoltarea sectorului.
Într-un comunicat de presă, FPTR precizează: "Turismul, o industrie a cărei activitate angrenează peste 300.000 de persoane şi care a generat în ultimii 25 de ani investiţii de peste 10 miliarde de euro, în proporţie de mai mult de 99% private, are nevoie de un minister propriu, de sine stătător, dar înfiinţarea acestuia trebuie să fie urmată de o serie de măsuri care să ajute la dezvoltarea acestui domeniu".
![]() |
Dr. Mohammad Murad |
Dr. Mohammad Murad, președintele FPTR a declarat: "România are nevoie mai mult ca oricând să-și schimbe imaginea unei țări cu politicieni corupți și care exportă doar forță de muncă ieftină. Sper ca noul ministru să înțeleagă că mai importantă decăt obținerea unui scaun, este obligația de a repune România pe harta turistică internațională. Iar acest lucru nu se poate face decât printr-o strategie bine definită și în urma unei comunicări pe măsură cu mediul de afaceri."
„Avem nevoie de rezultate concrete!”
Patronatele din turism speră că primul pas făcut de PSD, prin înființarea Ministerului Turismului să nu fie și ultimul. "Sunt convins că PSD nu s-a gândit la un minister în care este nevoie doar să dea salarii și să aibă birouri, ci îi va pune la dispoziție și fondurile necesare pentru a putea avea rezultate. Avem nevoie de rezultate concrete! Acum nu putem decât să comentăm pozitiv acest prim pas, dar nu ne vom da la o parte dacă va fi cazul să criticăm", a adăugat Mohammad Murad.
În ceea ce privește ministrul propus, federația apreciază, din experiența patronatelor din turism, că atunci când a fost vorba de implementarea impozitul forfetar, Mircea Dobre s-a implicat ca deputat și a reușit, împreună cu FPTR, să ducă acest proiect până la capăt. "Deci are o bilă albă de la noi pentru această experiență comună", a mai spus președintele organizației patronale.
În opinia FPTR, noul ministru ar trebui să invite toate patronatele din turism și pe toți cei implicați în acest domeniu să stabilească împreună un calendar de acțiuni, privind elaborarea strategiei de promovare. Federația consideră că bugetul de promovare al turismului de anul trecut, de doar 2 milioane de euro, a fost unul derizoriu, care nu a acoperit nici măcar participarea României la târgurile internaționale de turism.
Acțiuni guvernamentale de primă urgență așteptate de patronatele din turism
FPTR susține ca sunt patru aspecte care trebuie rezolvate urgent. În primul rând, este vorba despre o strategie de promovare, pentru a pune România pe harta turistică internațională.
Apoi, este nevoie de o definire corectă și exactă a ceea ce înseamnă o stațiune turistică de interes național, astfel încât acestea să nu mai fie lăsate să se transforme în cartiere de blocuri. Totodată, din toate punctele de vedere, urbanistic și administrativ, stațiunile ar trebui să aibă o linie specifică pe care să o urmeze.
Un alt aspect este găsirea unei formule corecte privind forța de muncă, pentru că „turismul românesc are nevoie de o soluție prin care angajații să poată fi menținuți în țară printr-o serie de avantaje salariale.”
Crearea unui mediu de afaceri curat, responsabil, cu obligații și drepturi, este o altă așteptare a patronatelor de la noul guvern. "Dacă un funcționar îți întârzie o autorizație un an sau doi, ar trebui să răspundă pentru acțiunile sale. Dacă oamenii de afaceri au o serie de obligații, corect ar fi să aibă și niște drepturi", a mai afirmat Mohammad Murad.
Dan NEDELCU
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.