Hotelierii din România au câștigat peste 7 milioane de euro de Paște


Aproape 110.000 de români și-au petrecut sărbătorile Pascale în hotelurile și pensiunile din țară și au cheltuit mai mult de 7 milioane de euro pe serviciile turistice, după cum reiese din datele centralizate de Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). Cele mai căutate destinaţii au fost Valea Prahovei, zona Bran-Moeciu, Bucovina şi Maramureş.

„Spre deosebire de anul trecut, când zilele libere acordate de angajatori cu ocazia acestor sărbători au făcut “punte” cu ziua de 1 Mai, în acest an minivacanța de Paște a fost mai degrabă un weekend prelungit, de 2-3 nopți. Deci nu se poate face o comparație a numărului de turiști în cei doi ani, pentru că raportul este dezechilibrat”, se arată într-un comunicat transmis de FPTR.

Potrivit sursei citate, și în acest an au fost căutate pensiunile din zona rurală, city break-urile în țară și străinătate, stațiunile turistice de odihnă și balneare, românești și străine, chiar și litoralul.

Grad de ocupare de 79% și tarife mai mari cu până la 5%
Hotelurile și pensiunile din zonele turistice românești au pus la dispoziție 136.000 de locuri de Paște, dintre care au fost vândute mai mult de 108.000, ceea ce reprezintă un grad mediu de ocupare de 79%. Totodată, s-a constatat o creştere a tarifelor de 2-5%, față de acum doi ani. Doar pentru vacanțele petrecute în țară, turiștii au cheltuit mai mult de 33 de milioane de lei (peste 7 milioane de euro), potrivit calculelor FPTR.

Tendința ultimilor ani se păstrează și în ceea ce priveşte modalitatea de rezervare, din ce în ce mai puţini turişti români alegând să călătorească în ţară prin agenţiile specializate. Cei mai mulţi au apelat direct la structura de cazare sau au folosit sistemele de rezervări on-line.

Cele mai căutate au fost pensiunile rurale și Valea Prahovei
Ca și în anii trecuți, pe locul întâi în preferinţe s-au clasat pensiunile rurale, de Paște orășenii preferând reîntoarcerea la tradiţiile româneşti. Din cele 75.000 de locuri disponibile în pensiuni s-au vândut 65.000.

Pe locul doi, s-au aflat staţiunile montane, Valea Prahovei fiind cea mai atractivă. Au fost puse la dispoziţie 30.000 de locuri în cadrul structurilor rurale din această zonă a țării, dintre care au fost vândute 22.000.

În staţiunile montane, tariful mediu pentru vacanţa de Paşte a fost de 340 de lei de persoană, pentru o vacanţă de trei nopţi. Din oferte nu a lipsit masa cu produse tradiţionale, meniurile speciale, precum și cele alternative preferate vegetarieni. 

Multe staţiuni balneoclimatice au oferit tarife mai mici pentru cele 28.000 de locuri puse la dispoziție, dintre care au vândut 20.000. Cei care au ales hotelurile de lux din staţiunile autohtone au avut și acces la SPA, servicii de masaj, saună şi la piscină.

Doar 900 de bilete vândute pe litoral, majoritatea în Mamaia
Pe litoral puţini hotelieri au avut oferte pentru cei care au dorit să petreacă Paştele la malul mării, zona nereprezentând o destinaţie tradiţională pentru această sărbătoare. Anul trecut, pe litoral au ajuns mult mai mulţi turiști pentru că Paştele a coincis cu minivacanţa de 1 Mai. Majoritatea unităţilor de cazare care au pregătit, totuşi, pachete turistice au fost cele din Mamaia, care au pus la dispoziţie 3.000 de locuri, dintre care au vândut doar 900. Pentru cei care au dorit să petreacă sărbătorile de Paşte la malul mării, tariful mediu pentru un pachet de 3 nopţi de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, a fost de la 500 lei de persoană.

Pasionaţii de pescuit au ales să petreacă Paștele în manieră proprie, în Delta Dunării. Aici au fost puse la dispoziţie 600 de locuri de cazare, dintre care s-au vândut aproximativ 400.

Interes mai scăzut pentru sejururile în străinătate
În ceea ce priveşte turismul extern, numărul redus de zile libere, dar şi contextul politic actual, au făcut ca interesul pentru petrecerea Paştelui în străinătate să fie mai scăzut, comparativ cu anii trecuţi. Numărul aproximativ de locuri puse la dispoziţie în cadrul diverselor oferte a fost de 7.500, dintre care aproximativ 4.800 au fost vândute.

Cele mai căutate destinaţii externe au fost cele de pe litoralul bulgăresc, urmate de Grecia, Tenerife, Costa del Sol, Ţara Bascilor, Napoli - Sorrento, Sicilia, Toscana și Portugalia pentru programele senior voyage, dar şi croazierele pe Marea Mediterană şi pelerinajele în Israel, mai informează FPTR.

Iată și o situație orientativă a locurilor puse la dispoziție, de către unitatile de cazare clasificate din țară, cu ocazia sărbătorilor de Paște din acest an. 

Nr. crt.
Tip turism
Locuri disponibile
Locuri aprox.vandute de Paște 2017
Tip servicii
Tarife
Tarif mediu/RON
Grad de ocupare
    TOTAL
Paște 2017
1.
Montan
30,000
22,000
Sejur 3 nopti
150-900
     340
73%
7,480,000
2.
Balneo
28,000
20,000
Sejur 3 nopti
150-500
     280
71%
5,600,000
3.
Turism rural (pens.omolog)
75,000
65,000
Sejur 3 nopti
100-800
     300
86%
19,500,000
4.
Delta (pens+hoteluri)
600
400
Sejur 3 nopti
200-1,200
     600
66%
240,000
5.
Litoral (hoteluri)
3000
900
Sejur 3 nopti
50-900 
     400
30%
360,000
TOTAL
136,600
108,300



79%
33,180,000






*Datele prezentate mai sus sunt aproximative și au fost obţinute pe baza informațiilor furnizate de INSSE, a estimărilor transmise de membri FPTR, precum și a sondajului aplicat unui număr semnificativ de operatori din turism, care au fost analizate de specialiștii FPTR şi Organizaţiei de Marketing Turistic din România.

D.N.

Comentarii