10 bucătării de pe patru continente au sosit în piața Ovidiu din Constanța


Constanța Street Food Festival, primul eveniment dedicat exclusiv conceptului de street-food, se desfășoară în aceste zile ( 4 - 7 mai) în Piața Ovidiu. 30 de vendori, din întreaga țară, întregesc peisajul gastronomic al orașului cu pulled pork, burgeri, hot-dogs, sandwiches (texas barbeque), tacos, birria și burritos mexicane, paella spaniolă, paste și pizza italiene, clătite cu înghețată thailandeză, gofre belgiene, wurst și dinnede (plăcinte) germane, arroz ticino elvețiene, yakitori, sushi și hatsuk japoneze și multe altele. Altfel spus, sunt reprezentate o varietate ispititoare (în special pentru gurmanzi), dar nu și ieftină, de bucătării de pe patru continente. 

Bucătăria japoneză
Line-up-ul culinar de la Constanța Street Food Festival, cuprinde următorii participanți (printre care se află și un competitor ajuns în semifinelele competiției Master Shef din acest an, specializat în bucătăria japoneză): Arrosticini/ Betty Ice/ Big John/ Birria / Burger Van/ Camionetta/ Camionul cu Inghetata / Caru Cu Cafea/ Crepes Charmees/ Delicii Pe Roti/ Elemózsia Food Truck/ Gourmet Street Food/ Jernoiu BBQ/ La Finca Alioli Van/ Meat Busters/ Moritz Eis Romania/ Nori Yakitori/ Republika Pleskavica/ Rolls/ Switchmorn/ Say Cheese! by Carrefour / Za German – WurstWagen.

Dintre cei 30 de participanți, 17 oferă mâncare caldă și proaspătă, 8 dulciuri, iar 5 vând băuturi: sucuri, cafea, cocktailuri (inclusiv bazate pe sake-ul japonez) proseco, bere artizanală, vinuri etc. Ambianța gastronomică este întregită de patru trupe cool, care se vor produce pe scena festivalului: Helen, Vama, Golan și ROA

Florin Itu, organizatorul principal, a mai fost prezent în Mamaia și în Vama Veche cu două manifestări de tip street-food, de 1 Mai, în perioada festivalului Sunwaves. La acestea au fost prezenți 18 vendori dintre cei prezenți la evenimentul din piața Ovidiu. Florin Itu ne-a declarat că va reveni cu două manifestări similare la Constanța, la sfărșitul lunii iulie (în zona City Park) și începutul lunii august (în piațeta Perla, din Mamaia).   

Evenimentul, cu un buget de 100.000 de euro (reprezentând utilități, artiști etc) este organizat de Gourmet Entertainment, cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanța, Pepsi, Carrefour, Engie, City Park Mall si Timișoreana.


Dan NEDELCU

Comentarii