Conflict mediatic între organizațiile patronale ale angențiilor de turism și hotelierilor


“Mai multe evenimente organizate în acest an pe litoral au atras turiştii pentru vacanţa de 1 Mai, fie că a fost vorba de festivaluri de muzică, concerte sau expoziţii de maşini şi nu hotelierii. Gradul de ocupate a fost de 100% în Mamaia datorită evenimentelor gândite de Asociaţia Litoral-Delta Dunării, condusă de ANAT şi de FAPT, condusă tot de ANAT. Oricât de bun ar fi un hotel, fără promovarea asociaţiilor şi fără vânzările agenţiilor de turism, turiştii nu vin în număr mare”, a declarat dr. Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Litoralul românesc este principala destinaţie şi pentru vacanţa de vară, datele  ANAT la final de early booking arătând un număr ridicat de rezervări. Per ansamblu, creşterea vânzării de vacanţe în România şi în străinătate, în perioada de early booking, este de 30% faţă de perioada similară a anului trecut.

Pentru vacanţa pe litoral, în premieră anul acesta, turiştii din ţară au zboruri directe la Constanţa, incluse în pachetele lor de vacanţă.

Agenții de turism și hotelierii furnizează informații publice total diferite
Staţiunile Mamaia şi Vama Veche, de pe Valea Prahovei şi Băile Felix, au atras cei mai mulţi turişti pentru vacanţa de 1 Mai. Aceștia au cumpărat de la agenţiile de turism pachete de două nopţi, la prețuri cuprinse între 135 de lei şi 800 de lei de persoană, în funcţie de hotelul ales.

Potrivit datelor ANAT, pe litoral, unde 70-80% dintre hoteluri au fost deschise de 1 Mai, gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia şi Vama Veche, urmate la mare distanţă de Neptun şi Mangalia, pachetele de vacanţă fiind cumpărate într-o proporţie covârşitoare încă din momentul lansării.



Agențiile de turism au înregistrat vânzări mai mari cu 12%, de 1 Mai
Vânzările pentru vacanţa de 1 Mai au fost mai mari cu 12% faţă de anul trecut. 42% dintre turiştii care au ales România pentru vacanţa de 1 Mai au cumpărat pachete pentru litoralul românesc. Per ansamblu, prin agenţiile de turism şi individual, litoralul a atras peste 40.000 de persoane cu această ocazie, susțin reprezentanții ANAT.

Pe segmentul balneo, staţiunea Băile Felix a înregistrat cei mai mulţi turişti, urmată de Călimăneşti-Căciulata şi de Sovata, iar pe Valea Prahovei gradul de ocupare a fost de 75-80%, turiştii preferând staţiunile Sinaia şi Buşteni.

Potrivit ANAT, peste 10.000 de turişti au ales staţiunile bulgăreşti, cele balneare din Ungaria sau capitalele europene, pentru vacanţe de trei-patru zile, la prețuri de 120 - 500 euro/persoană, respectiv Antalya, Dubai sau Sharm El Sheikh, pentru o săptămână, începând de la 490 de euro/persoană.

ANAT estimează o creștere a turismului intern de cel puțin 20%
Alin Burcea
“Multe dintre pachetele pentru România au fost cumpărate în perioada de early booking, cu vouchere de vacanţă. Anul acesta ne aşteptăm ca suma să fie cu mult mai mare, în jur de 400 milioane de euro, faţă de 10 milioane euro anul trecut, dacă bugetarii vor primi şi ei, de la 1 iulie, vouchere în valoare de 1.450 de lei de persoană. În consecinţă, turismul intern ar putea să înregistreze o creştere de cel puţin 20% în acest an”, a declarat Alin Burcea, preşedintele ANAT.

În perioada de early booking, cele mai multe rezervări pentru vacanţele externe s-au făcut pentru Spania, Grecia, Turcia, Bulgaria, Italia şi Portugalia, destinații pentru care sunt puse la dispoziţie curse charter şi de linie din Bucureşti, Cluj-Napoca, Arad, Timişoara, Iaşi, Suceava, Oradea. Noutăţile sezonului sunt Gran Canaria, Kos şi Ischia.

---
ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții, care cumulează peste 80% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și care au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.

D.N.

Comentarii