Cum să medităm în metrou, autobuz, pe o bancă în parc sau când ne plimbăm

Cum să medităm în metrou, autobuz, pe o bancă în parc sau când ne plimbăm


Practicanții tehnicii Vipassana au observat efecte notabile în ceea ce priveste reducerea tensiunii sanguine, diminuarea stresului, anxietatii, depresiei, îmbunătățirea calității somnului, eliminarea naturală a insomniei și o stare generală de bine și de echilibru interior.

Mai nou, tot mai mulţi români apelează la o metodă Orientală de înţelegere, direct sau intuitiv, a naturii minţii umane şi a fenomenelor fizice. Este vorba despre Vipassana, o tehnică indiană veche, de cel puţin 2500 de ani, predată de Gautama Buddha, ca un remediu universal pentru regăsirea echilibrului interior şi pentru purificarea minţii.

Profesorul de yoga Dana Ţupa, unul dintre primii specialişti care au experimentat această tehnică în România, afirmă că Vipassana este o cale de autotransformare, bazată pe o călătorie de explorare interioară care dizolvă, treptat, impurităţile mentale. “În această epocă a informației, mintea noastră este bombardată zilnic cu lucruri mai mult sau mai puţin folositoare, iar în timp, acestea se sedimentează parazintând percepţia noastră asupra realităţii. Este vorba de acele impurităţi mentale care ne dezechilibrează, nu ne dau voie să ne concentrăm, care provoacă o stare de anxietate şi ne împiedică să vedem viaţa aşa cum este ea în realitate. De multe ori ni se întâmplă ca oameni din jurul nostru, care ne văd deprimaţi de stres, să ne spună că nu avem de ce să ne temem, că viaţa este de fapt frumoasă şi că trebuie să fim optimişti. Ei văd lucrurile diferit pentru că au mintea limpede, în timp ce noi ne confruntăm cu reziduuri mentale care ne distorsionează realitatea”, afirmă Dana Ţupa.

Pentru elimnarea acestora, profesorul recomandă câteva exerciții zilnice pe care le putem practica și acasă:

Atenția pe respirație. “Se poate începe cu perioade scurte, de câteva minute, dimineața, imediat după trezire și seara, înainte de a adormi, de reunire a atenției minții cu respirația, într-o stare de liniște interioară și păstrând ochii închiși. Cea mai simplă modalitate este aceea de a observa cum intră și iese aerul prin nări, felul în care respirăm, prin evaluarea lungimii inspirării comparativ cu expirarea, a faptului că aerul este mai cald la expirare față de inspirare etc. Adeseori, în această fază, practicanții începători au tendința de a adormi, ritmul respirației corelat cu atenția minții ducând la o stare de relaxare profundă”, explică Dana Țupa.

Observarea gândurilor. “Observarea impermanenței gândurilor care vin și pleacă, într-un mod detașat, exact ca norii care trec pe cer umbrind și făcând, temporar, să dispară Soarele din câmpul nostru vizual. Este momentul în care obiectivăm detașat mintea noastră plină de gânduri, cele mai multe fără o legătură aparentă între ele. De fiecare dată când observăm că mintea tinde să fie ocupată de gânduri, vom observa că atenția asupra respirației a dispărut complet. De aceea, cu blândețe și răbdare, readucem mintea la obiectul meditației noastre: respirația”, spune specialistul.

Observarea corpului. “Ne putem observa corpul, care este așezat în postura de meditație, și totodată ne putem observa limitările acestuia în păstrarea, pe lungi durate de timp, a unei poziții stabile, fără dureri sau stări de jenă. Disconfortul creat de păstrarea unei poziții de meditație stabilă și de lungă durată, vine în primul rând dintr-o minte agitată, practicantul putând observa că, respirația, atenția și corpul, sunt strâns legate între ele, intercorelându-se și influențându-se reciproc. O minte agitată duce întotdeauna la o respirație sacadată și gesturi grăbite. Deloc întâmplător, se spune că atunci când ești supărat sau nervos, mai bine respiri adânc de 10 ori și abia după aceea spui sau faci ce intenționai inițial”, susține Dana Țupa.

Începătorii în tehnica Vipassana o pot practica și pe parcursul zilei, mai ales în așa-zișii „timpi morți’’, atunci când sunt în metrou, autobuz, odihnindu-se pe o bancă în parc sau pur și simplu atunci când se plimbă. Profesorul de yoga consideră că deși mulți ne plângem de o lipsă acută de timp, în fiecare zi din viața noastră există și timpi neutilizați eficient, pe care îi putem folosi într-un mod constructiv.
---
Dana Tupa este primul Expert Yoga Teacher din România acreditat Yoga Alliance International USA, cu cea mai înalta calificare, şi Fondatorul PURNA Yoga Academy, prima şcoală de yoga din România acreditată la acelaşi for internaţional.

P.C.

COMENTARII

BLOGGER
Nume

calatorii,96,economic,126,it,85,miscellanea,208,psiho-spiritualitate,138,
ltr
item
Informatii Medialog: Cum să medităm în metrou, autobuz, pe o bancă în parc sau când ne plimbăm
Cum să medităm în metrou, autobuz, pe o bancă în parc sau când ne plimbăm
Cum să medităm în metrou, autobuz, pe o bancă în parc sau când ne plimbăm
https://4.bp.blogspot.com/-o9KEDfB5-YU/WQulGsIA_VI/AAAAAAAABJA/ARMXlq8J48Q7K53bOIjZFcpT8kXPMHsSwCLcB/s320/meditatie-720x340.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-o9KEDfB5-YU/WQulGsIA_VI/AAAAAAAABJA/ARMXlq8J48Q7K53bOIjZFcpT8kXPMHsSwCLcB/s72-c/meditatie-720x340.jpg
Informatii Medialog
https://infomedialog.blogspot.com/2017/05/cum-sa-meditam-in-metrou-autobuz-pe-o.html
https://infomedialog.blogspot.com/
https://infomedialog.blogspot.com/
https://infomedialog.blogspot.com/2017/05/cum-sa-meditam-in-metrou-autobuz-pe-o.html
true
3665870054236552312
UTF-8
Toate Articolele Nu am găsit niciun articol VEZI TOT Citește Tot Răspunde Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE CAUTĂ ALL POSTS Not found any post match with your request Înapoi Acasă Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy
Clicky