De 1 Iunie, 36 de copii s-au întâlnit cu marea pentru prima dată în viaţa lor


1 Iunie, Ziua Copilului, a fost cea mai fericita zi din viața a 36 de copii cu posibilități materiale reduse, întrucât au avut ocazia să vadă marea pentru prima dată în viața lor. Ei se află într-o vacanță de cinci zile pe litoralul românesc, în perioada 31 mai – 4 iunie, în cadrul campaniei #PrimaZiLaMare, derulată de turoperatorul Paralela 45. Copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani, sunt supravegheați de 7 însoțitori, provin din Ploieşti, sunt înscrişi în programele organizaţiei umanitare Concordia și sunt cazați la hotelul Delta, din Jupiter. 


Ei au interacţionat prima dată cu Marea Neagră ghidaţi de un salvamar, după care au participat la un spectacol la Delfinariul din Constanţa. În drumul lor spre mare au vizitat Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti”, din Bucureşti. În în următoarele zile de vacanţă vor vizita Portul Tomis, Acvariul, se vor plimba pe faleza din Mamaia şi pe cea din Constanţa şi se vor juca cu animalele Fermei Animalelor - Ograda Veseliei, din apropierea Mangaliei. În fiecare zi au programate activităţi pe plajă cu animatori.

“Întâlnirea cu Marea Neagră a produs foarte multă bucurie copiilor, care o ştiau doar de la televizor sau din fotografii. A fost un moment extrem de emoţionant și pentru noi, organizatorii campaniei. Ca agenţi de turism, face parte din viaţa noastră să vedem nu numai Marea Neagră, de mai multe ori pe an, ci şi alte mări şi oceane ale lumii, dar trăim totuși printre oameni care nu au văzut măcar Marea Neagră. Ne-am propus ca, începând din acest an, să ducem pe litoralul românesc cât mai mulţi copii dintre cei care nu au fost aici niciodată. Ne dorim ca programul nostru să devină unul naţional şi din 2018 să ni se alăture mai multe agenţii de turism, membre sau nemembre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, și să aducem 10 autocare cu copii, nu doar unul”, a declarat Corina Enache, director de vânzări Paralela 45.


Ideea campaniei a apărut ca urmare a evidenţierii în mediul public a faptului că 22% dintre români nu au fost niciodată la mare, potrivit unui studiu IRES, în timp ce un altul, realizat de World Vision Romania și de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, arată că jumătate dintre copiii din România au un risc crescut de sărăcie și excluziune socială. 

#PrimaZiLaMare face parte dintr-o serie de campanii de responsabilitate socială derulate de turoperatorul Paralela 45 de-a lungul timpului, care au în prim plan educația, copiii defavorizaţi, protejarea mediului și activitățile culturale. 
---
Agenţia de turism Paralela 45 a fost înființată în aprilie 1990, fiind una dintre primele trei agenții private din România. Turoperatorul are în prezent 40 de agenţii directe şi în franciză, răspândite în toată ţara, si este consacrat în vacanţe cu zboruri charter în Spania, Grecia, Turcia, Portugalia, circuite culturale şi istorice în diverse destinaţii, în programe pentru seniori, croaziere, vacanţe tailor made, precum şi turism de business. 
---
Concordia este o organizație independentă neguvernamentală și non-profit care are ca misiune susținerea și (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independentă și autonomă. are o experienţă de 25 de ani în România. Proiectele Concordia se derulează în București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani, județul Prahova, și se adresează unui număr de peste 600 persoane în fiecare an.

D.N.

Comentarii