Bilanț sezonier Blue Air la Constanța # Compania renunță la rutele de zbor spre Roma și Iași, pe care le va înlocui cu noi destinații ce vor fi anunțate în curând. # Sunt vizate nord-vestul țării și o altă țară europeană.# Cursele spre Cluj, Timișoara și Oradea vor fi suplimentate # Operatiunile în primul an de funcționare a bazei sezoniere Blue Air de pe litoral: 43.830 de pasageri, 506 zboruri, grad mediu de ocupare 69%.
Deschisă în luna aprilie a.c., cu o investiție de 3 milioane de euro, baza operațională a companiei aeriene Blue Air de pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța a operat, până în luna octombrie, un numar total de 506 de zboruri către 8 destinații - Bruxelles, Cluj-Napoca, Iași, Milano, Oradea, Paris, Roma și Timișoara - transportând 43.830 de pasageri. 346 de zboruri au fost efectuate către destinațiile externe, iar 160 către cele interne, cu un grad mediu de ocupare pe întreg sezonul de 69%. Pe perioada iernii, Blue Air nu va mai opera zboruri spre/din Constanța, urmînd ca de anul viitor să fie reluate între 1 iunie și 30 septembrie, cu posibilitatea de a continua unele curse și în sezonul rece.
Compania aeriană Blue Air a făcut o analiză, împreună cu autoritățiile locale și județene din Constanța, după primul sezon în care a operat cu o bază operațională pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu. După discuții, conducerea companiei a prezentat presei concluziile acestei analize.
Cursele spre Cluj, Timișoara și Oradea vor fi suplimentate
![]() |
Tudor Constantinescu |
Tudor Constantinescu, directorul comercial al companiei a declarat: „Dorim să creștem la Constanța pe viitor. În acest sezon lupta noastră a fost să recreăm notorietatea aeroportului de aici. Pentru sezonul de vară 2018, vom continua zborurile din Constanța către Bruxelles, Cluj-Napoca, Milano, Oradea, Paris și Timișoara, cu frecvențe crescute pentru rutele Constanta – Cluj-Napoca și Constanta – Timișoara, la trei zboruri pe săptămână, și două zboruri pe săptămână pentru Constanta - Oradea. În plus, pentru cursele de Cluj vom introduce o aeronavă cu o capacitate mai mare, de 180 de locuri. Vom renunța la cursele aeriene spre Iași și Roma, care nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor noastre.”
Județul Constanța are o populație de peste 650.000 de locuitori, însă doar 120.000 de persoane au tranzitat aeroportul de la malul mării. Spre deosebire, pe aeroportul din Cipru, Blue Air are o bază bine definită, tranzitul este de aproximativ 8 milioane de pasageri, la o populație de 800.000 de locuitori, a mai precizat Tudor Constantinescu.
Iași nu a confirmat, iar Roma a produs pierderi consistente
La rândul său, Gheorghe Răcaru, directorul general al companiei a spus: „Destinația Roma ne-a produs pierderi consistente și Iași nu a confirmat, așa cum ne-am fi așteptat. Avem în vedere să înlocuim aceste rute anul viitor cu altele noi - una spre o altă țară din Europa și alta spre nord-vestul țării. În curând vom anunța ce decizie am luat. Este ciudat că Iașul nu a confirmat, mai ales ca avem o bază operațională acolo. Poate ca șoselele sunt mai bune în această zonă, spre litoral, și turiștii ocolesc deplasarea cu avionul.”
Oficialul Blue Air a adăugat că zborurile spre Cluj și Milano au avut grade de ocupare de peste 80%, urmate de cele spre Paris, Oradea, Bruxelles și Timișoara.
Este nevoie de creșterea notorietății litoralului românesc pe plan extern
„Blue Air și-a arătat potențialul și deschiderea pentru susținerea dezvoltării traficului de pasageri pe aeroportul din Constanța si, implicit, a numărului de turiști pentru litoralul românesc, dar eforturile noastre și ale aeroportului s-au dovedit insuficiente. Este nevoie de coalizarea tuturor entităților interesate pentru creșterea notorietății litoralului românesc, cu precădere pe plan extern. Doar așa putem spera la revitalizarea operațiunilor într-o manieră economic viabilă. Produsul oferit de noi nu a fost promovat, așa cum ar fi trebuit, de agențiile de turism și hotelieri. În anul 2017 un singur turoperator, cel condus de Aurelian Marin („Paradis Vacanțe de Vis” - n.n.), și-a rezervat locuri pe cursele cu plecare sau cu destinația Mihail Kogălniceanu deținute de compania aeriană, asumându-și riscuri alături de noi, și a avut succes. Alte agenții din Constanța au vândut, spre exemplu, bilete spre Roma cu plecare din București și nu de pe aeroportul Kogălniceanu! Avem în această zonă vestigii antice, vechi de 2000 de ani și nu le promovăm, iar alții au câteva pietre de 500 de ani vechime și atrag turiști pe seama lor. De asemenea, Delta trebuie revigorată pentru iubitorii de circuite de natură, atât de căutate de turiștii occidentali. Suntem o țară sigură și nu o mediatizăm. Nu avem evenimente violente, te poți plimba noaptea pe străzi fără probleme etc. Nu promovăm România constant și așa cum trebuie”, a mai declarat Gheorghe Răcaru.
Oficialii Blue Air au spus că parteneriatul cu Primăria și Consiliul Județean Constanța poate fi dezvoltat, dar mai este nevoie ca și turoperatorii și hotelierii să arate o mai mare atracție pentru a promova acest tip de produs.
Delta Dunării nu reprezintă o concurență pentru litoral, este complementară
Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța, a spus că Blue Air a avut un rol important în dezvoltarea sezonului estival 2017, rezultatul fiind satisfăcător. „Efortul a fost mai mult din partea dânșilor și mai puțin din partea noastră. Odată cu înființarea organizației de management al destinației, împreună cu Consiliul Județean Constanța, gestionarea relației noastre va fi mai bună. În momentul de față municipalitatea lucrează la o strategie de dezvoltare a turismului, în care un rol important este destinat accesibilității. Noi ne dorim să facem din toată Dobrogea o destinație turistică atractivă, cu mențiunea că Delta Dunării nu este o concurentă pentru litoral, ci reprezintă o complementaritate. Dar pentru asta, toți actorii din domeniul turismului trebuie să conlucreze. Sper ca pe viitor și Ministerul Turismului să sprijine eforturile de promovare a Dobrogei.
Bogdan Artagea, Director General Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța: „Continuarea parteneriatului pe termen lung cu Blue Air, prin operarea în 2018 la Constanța, constituie un factor important pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța, obiectivul nostru principal fiind creșterea traficului aerian operat în condiții de siguranță și securitate. Împreună cu partenerii noștri, vom continua, într-un efort comun, dezvoltarea acestei baze la Constanța, susținând astfel mediul de afaceri și turismul local, atat la nivel intern cât și internațional”.
---
Blue Air şi-a început activitatea acum aproape 13 ani, în prezent operând zboruri în peste 100 de rute din Belgia, Cipru, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Marea Britanie, Norvegia, Portugalia, România, Suedia şi Spania. Compania are 8 baze operaţionale, în Bucureşti, Bacău, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Larnaca, Liverpool şi Torino. Blue Air este certificată IATA Operational Safety Audit (IOSA) de către International Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membru cu drepturi depline IATA.
Blue Air are o flotă de aeronave Boeing 737, cu interioare moderne, cu scaune Recaro. În prezent compania operează o flotă de 29 de aeronave, la care se vor adăuga incă 3 anul viitor și estimează pentru 2017 un numar de 5 milioane de pasageri transportați. În vara acestui an, compania a semnat comandă fermă pentru 12 avioane Boeing 737 MAX 8 şi 6 avioane Next-Generation 737-800, care-i vor întregi flota începând cu trimestrul trei 2019.
Dan NEDELCU
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Orice comentariu este binevenit, atât timp cât acesta se referă la idei și conținut, fără a fi folosite atacuri la persoană și limbaj licențios.